האו"ם: "הכוחות הסורים מבצעים פשעים נגד האנושות"

11 איש נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים מאז הבוקר ■ משרד החוץ הסורי הודיע שהמשטר מתנער מאחריות להרג שני העיתונאים אתמול

דו"ח של האו"ם שהתפרסם היום (ה') קובע שכוחות הביטחון הסורים מבצעים פשעים נגד האנושות. מאז תחילת המהומות בסוריה נהרגו מעל ל-7,000 בני אדם כשרק אתמול נהרגו 60 בני אדם בשכונת באב עמרו בעיר חומס בינהם שני עיתונאים זרים. בדו"ח של האום נכתב שכוחות הביטחון הסורים הרגו נשים וילדים, בנוסף הם עינו פצועים בזמן שהיו בבתי החולים.

העיתונאים, מארי קולבן האמריקאית ורימי אושליק הצרפתי, נהרגו אתמול מירי 4 טילים על מבנה הנחשב למרכז לעיתונאים הזרים בשכונה. משרד החוץ הסורי הוציא הודעה היום לפיה השלטון לא אחראי על הרג שני העיתואנים אתמול בשכונת באב עמרו בעיר חומס.

בעקבות הרג העיתואנים יצא נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בהתבטאות חריפה נגד הנשיא אסד והמשטר שלו. "מספיק! המשטר הזה ומי שעומד בראשו חייבים להסתלק, לעם הסורי יש את הזכות לחיות בשלום ושיחליטו בעצמם לגבי הגורל שלהם", אמר סרקוזי. "אם לא היו שם עיתנאים המצב היה הרבה יותר גרוע".

משרד החוץ הבריטי קיים שיחת בירור עם שגריר סוריה בלונדון סאמי ח'ייאמי לגבי הרג שני העיתואנים. למרות היותה עיתונאית אמריקנית, מארי קולבן עבדה עבור העיתון הבריטי הנודע ה"סנדיי טיימס". צרפת ובריטניה קוראות לכוחות הסורים לאפשר סיוע לעוד 3 עיתונאים שנפצעו קשה בהפצצה.

על פי המועצה העליונה של המהפכה הסורית, הצבא מונע כניסת תרופות, ציוד רפואי והומניטרי לערים המופגזות. בנוסף הערים המופגזות סובלות מהפסקות חשמל מכוונות ברוב שעות היממה מה שמקשה על הטיפול בפצועים, בעוד כל בתי החולים הממשלתיים סגורים. על פי המועצה, היום נהרגו 13 איש בעיר חומס מאש כוחות הביטחון הסורים.