שגרירה אתיופית ראשונה: בליינש זבדיה תוצב באדיס אבבה

זבדיה: "זו גאווה גדולה מאוד להתמנות לשגרירה ובמיוחד כשגרירה ראשונה מהעדה האתיופית. עליתי ארצה כנערה, ואני חוזרת לאתיופיה כשגרירה"

ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ התכנסה היום והחליטה למנות את בליינש זבדיה כשגרירה לאתיופיה.

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, אמר על המינוי כי "ההחלטה למנות את בלייניש זבדיה לשגרירה, מעבר להיותה דיפלומטית מוכשרת, היא מסר חשוב לחברה הישראלית שבימים אלה נלחמת בגזענות נגד בני העדה האתיופית. יש חשיבות מיוחדת למינוי כזה, שמשדר מסר של מאבק באפליה ואני גאה להיות שר החוץ הראשון שממנה שגרירה אתיופית מטעם מדינת ישראל. אני משוכנע שהיא תייצג בכבוד את מדינת ישראל ותהווה גאווה לעדה האתיופית. בישראל האנשים אינם נבחנים לפי צבע העור או מינם אלא לפי כישוריהם ויכולתם לתרום לחברה הישראלית".

זבדיה אמרה כי "זו גאווה גדולה מאוד להתמנות לשגרירה ובמיוחד כשגרירה ראשונה מהעדה האתיופית. עליתי ארצה כנערה ואני חוזרת לאתיופיה כשגרירה. זה כבוד גדול לי ולמשפחתי ואני רוצה להודות לשר החוץ, אביגדור ליברמן, ולאנשי משרד החוץ על האמון שהם נותנים בי. זו ההוכחה שישראל נותנת הזדמנות לכל אחד, ותיקים ועולים חדשים".

בלייניש זבדיה היא בעלת תואר ראשון ביחסים בינ"ל ובלימודי אפריקה ותואר שני בלימודי אפריקה מהאוניברסיטה העברית. שירתה מטעם משרד החוץ בשליחויות בשיקאגו וביוסטון. עלתה לארץ בגיל 17.