ליברמן: "העולם חייב להתערב בסוריה, זה בלתי נסבל"

שר החוץ בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו לא צריכים לפעול, בטח לא לבד. זה בלתי נתפס איך הקהילה הבינלאומית לא מצליחה להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה וזה צריך להדליק נורות אדומות גם ביחס לישראל"

שר החוץ אביגדור ליברמן אומר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "אנחנו לא צריכים לפעול, בטח לא לבד. זה בלתי נתפס איך הקהילה הבינלאומית לא מצליחה להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה וזה צריך להדליק נורות אדומות גם ביחס לישראל. כנראה שאף אחד לא יכול לערוב לנו או למישהו אחר. מה שקורה בפועל, למרות כל ההצהרות, זה שלא מצליחים להפסיק את האלימות. זה אינטרס של ישראל".

- אתה מצליח להבין מה גורם למערב לא לסייע למורדים בסוריה?

"כנראה שיש עייפות חומר ובלבול. המערב התערב בשנים האחרונות ביותר מדי סכסוכים וכל זה ביחד מונע אבל זה לא משנה מה הסיבה. מה שראינו בימים האחרונים זה דבר בלתי נסבל".

"היום יש ברוסיה בחירות ובמידה ותהיה שם הכרעה יש לנצל את ההזדמנות ולפנות שוב לרוסיה כדי שתשנה את עמדתה".

- יש משהו שאנחנו יכולים לעשות?

"ישראל לא צריכה להתערב לבד. אני לא חושב שהסורים חושבים כך. יש הרבה מדינות מסביב לרוסיה, ירדן והליגה הערבית. אנחנו חלק מהקהילה הבינלאומית ומוכנים להעניק סיוע אבל לא להתערב לבד".

- אתה מאוכזב מההתבטאויות של ההנהגה הישראלית?

"העמדה של ישראל ברורה. אנחנו קודם כל בני אדם ומה שקורה שם זה דבר בלתי נסבל ואנחנו חייבים לעזור ולסייע לנפגעים שם".

- נתניהו ואובמה ידונו בזה גם?

"אין לי ספק שגם העניין הסורי יעלה. אין אפשרות להתעלם מזה. מדובר בפגישה חשובה מאוד, בטח כיום, עם כל מה שקורה מסביבנו במזרח התיכון. בנושא האיראני יש נסיון לפטפט את עצמנו לדעת ואני חושב שצריך קצת להוריד את הפרופיל".

- מה דעתך על מה שאמר עוזי ארד?

"כל הדיבורים כרגע זה דבר פגום מיסודו. הפיקנטריה מסביב בנוגע למה שקורה בלשכה היא לא במקום כי צריך להתעסק כיום בדברים החשובים באמת. אני מאחל לראש הממשלה הצלחה בשיחות בארה"ב עם הנשיא אובמה".