לונדון כן מחכה: כמה תעלה לכם נסיעה לאולימפיאדה?

לחובבי הספורט המתכננים לקפוץ ללונדון בקיץ ולצפות במשחקים האולימפיים, מומלץ להכין את הארנק ■ מדובר בחוויה שתעלה אלפי שקלים, לא כולל כניסה לתחרויות

האולימפיאדה, שתיפתח בלונדון ב-27 ביולי ותסתיים ב-12 אוגוסט, היא אבן שואבת לתיירים מכל העולם - והסיבות ברורות. הבריטים השקיעו באירוע 17 מיליארד ליש"ט. הם לקחו את החלק המזרחי של העיר, שהיה עזוב ומטונף - והפכו אותו לאזור נקי יפהפה, עם פארקים וכפר אולימפי שישמש למגורי הספורטאים, ומאוחר יותר יימכר כדירות מגורים יוקרתיות. ההשקעה הצפויה בטקס הפתיחה בלבד נאמדת בכ-128 מיליון דולר.

הקהל חוצה גילים ומגזרים: "ממשפחות, דרך טיולי בר-מצווה, אנשי האלפיון העליון, סטודנטים ואנשי עסקים שכבר ראו הכול", מספר יואב ברוק, שחיין ישראלי שהשתתף ב-3 אולימפיאדות והיום מכהן כיו"ר איסתא ספורט (הגורם הרשמי שמשווק את האולימפיאדה בישראל).

כ-1,000 ישראלים צפו במשחקי אולימפיאדת בייג'ין, וברוק מעריך כי יותר מ-5,000 ישראלים מתעתדים לפקוד את משחקי לונדון 2012.

אווירה מיוחדת במינה

גלעד ברובינסקי, סמנכ"ל שיווק בדיזנהויז, מוסיף: "יש תיירים חובבי ספורט שעבורם עצם הצפייה במשחק שבו נשבר שיא עולמי הוא השיא של חייהם, ויש גם המוטיב של 'הייתי במרכז העניינים העולמי'".

אילנה בריק, שנסעה לאולימפיאדת בייג'ינג, החליטה שלאולימפיאדת לונדון היא תיסע עם שניים מילדיה. "מתוך 7 ימים של שהייה בלונדון, נבלה 4 ימים בצפייה במשחקים. בשנה רגילה לא הייתי מבקרת בלונדון באוגוסט כי כל העולם ואשתו שם, אבל השנה נגיע רק בגלל האולימפיאדה. יש אווירה כל-כך מיוחדת במגרשים שאני לא רוצה להחמיץ".

אם תבקשו לשריין מקום בהפנינג הגדול הזה תצטרכו להצטייד בכיסים עמוקים - החוויה אינה זולה: טיסה הלוך-חזור באל-על תעלה כמעט 3,000 שקל, ולילה אחד במלון 4 כוכבים בלונדון יעלה 4,000 שקל לזוג.

טיסות: מ-2,000 שקל

המפעילות של טיסות ללונדון מישראל הן אל-על (3 טיסות ביום), בריטיש איירווייס (שתי טיסות ביום) ואיזיג'ט (טיסה אחת ביום). בשיטת לקוח סמוי בדקנו עלויות לטיסת הלוך-חזור ללונדון בתקופת האולימפיאדה. טיסת ההלוך נקבעה ל-25 ביולי וטיסת החזור ליום שאחרי טקס הנעילה - 13 באוגוסט.

איזיג'ט הציעה את האופציה הזולה ביותר, גם כאשר מחשבים עלות נוספת על מזוודה (170 שקל), כאשר מדובר בפער של מאות שקלים. אל-על הייתה היקרה מבין השלוש, ובהפרש לא גדול אחריה - בריטיש איירווייס. המחירים כוללים מסים ודמי טיפול.

כמה תעלה טיסה הלוך-חזור ללונדון באולימפיאדה?

* איזיג'ט: 415 אירו (2,075 שקל)

* מזוודה: 34 אירו (170 שקל)

* בריטיש איירוויס: 752 דולר (2,858 שקל)

* אל-על: 785 דולר (2,983 שקל)

כרטיסים למשחקים: מתייקרים כשמתקרבים לגמר

הענפים הפופולריים בקרב הישראלים הם לרוב הענפים בהם תתחרה הנבחרת הישראלית לאולימפיאדה, כמו התעמלות הקרקע בה ייצג אותנו המתעמל אלכס שטילוב או ענף הג'ודו שם ייצגו אריק זאבי, אליס שלזינגר וירדן ג'רבי.

מחירי הכרטיסים לצפייה במשחקים נקבעים לפי מספר מגוון של פרמטרים, כמו ביקושים לענף ספורט מסוים, גודל האולם, המיקום באולם והתאריך. למעשה, ככל שמתקרבים למשחקי הגמר - כך המחירים מאמירים.

לפיכך, למי שמגיע עם תקציב מהודק מומלץ לרכוש כרטיסים למשחקים שמתקיימים סמוך לפתיחת האולימפיאדה בעלות הנמוכה יותר, ועדיין ליהנות מן החוויה של צפייה במשחק אולימפי.

אולימפי
 אולימפי

מלונות: עדיף בפרברים

מחירי הלינה בתוך לונדון מרקיעי שחקים, ומגיעים לכ-4,000 שקל ללילה לזוג במלון 4 כוכבים. "יש בלונדון 70 אלף חדרי מלון שכמעט כולם כבר נתפסו" אומר ברוק. "זמינות החדרים נמוכה, והמחירים קפצו בעשרות אם לא במאות אחוזים. קשה למצוא חדר זמין שניתן לקבל עליו אישור מיידי, כיוון שבתי-המלון מעדיפים למכור את החדרים לגורמים גדולים, כמונו למשל, שמתחייבים על כל התקופה".

למעשה, בעיית הזמינות התחילה כבר בנובמבר, והיום מלונות שנמצאו זמינים מצויים בעיקר בפרברי העיר וברשתות הגדולות, במחירים של יותר מ-1,000 שקל ללילה לזוג במלון 3 כוכבים.

להלן מספר דוגמאות עם מחירים לזוג ללילה לעונת האולימפיאדה. לאור פערי המחירים - שווה לשקול שהיה במלון באזורי הפרברים ולא בתוך לונדון.

לונדון
 לונדון

דירות: משתלם למשפחות

למי שנוסע עם משפחה שווה לשקול לשכור דירה למספר לילות, אם כי גם בהקשר הזה קיימת בעיה רצינית של זמינות.

ברשת אינטרהום מציעים דירת 37 מ"ר ב-London West, כ-5 ק"מ ממרכז לונדון. מחיר השכרה ל-7 לילות לשני אנשים הוא 1,336 אירו (6,680 שקל) - מחיר סביר יחסית לעונה - של 954 שקל ללילה.

אפשרות אחרת שמציעה אינטרהום היא דירה בלונדון קינגסטון, 16 ק"מ ממרכז לונדון. המחיר: כ-2,000 אירו ל-7 לילות ל-4 איש (1,426 שקל), כלומר, 713 שקל לזוג.

מן הנתונים הללו עולה כי המחירים לזוג דומים לסדרי הגודל של המחירים במלונות הפרברים עם תחושת הפרטיות שאופיינית להשכרת דירה.

למי שרוצה לשכור דירה בלונדון ולא מוצא (או מוצא במחיר מופקע), ברובינסקי מציע לשקול את האלטרנטיבה של חילופי דירות כאופציה אופטימלית וחינמית.

"לא כל תושב לונדון הוא פריק של ספורט", הוא מסביר, "ומניסיוני מאירועים דומים קודמים, יש אנשים שרוצים לברוח בתקופות כאלה. מעבר לחינמיות, היתרון הוא שאפשר להשיג דירה מעולה במיקום מצוין שלא תשיגו בתקופה הזו בבית-מלון".

טיפים שיחסכו לכם זמן וכסף

1: תחבורה: אל תשכרו רכב, השתמשו בתחבורה ציבורית. העיר מרושתת היטב באוטובוסים ורכבת תחתית. כניסה למרכז העיר עם רכב פרטי עולה כסף.

2. כרטיס מרוכז: שווה לרכוש כרטיס משולב כמו "ויזיט לונדון", שמציעה הוזלות וקופונים על ביקור במסעדות, מוזיאונים ואתרים אחרים בעיר.

3. הזמנה מראש: הזמינו מראש מקומות באתרי האינטרנט של אתרים הפופולריים. בגלגל התצפית הענק London Eye אפשר להזמין כרטיסים דרך האתר ולחסוך את העמידה בתור.

4. אירועים חינמיים: Summer Like No Other הוא שמו של פסטיבל המוזיקה בלונדון לרגל האולימפיאדה. על-פי האתר של עיריית לונדון, מאות הופעות מוזיקה חינמיות ייערכו לאורך התמזה והפארקים. שווה להתעדכן באתר molpresents.com

5. כרטיס נסיעה משולב: התורים ברכבת יכולים ארוכים ביותר. מומלץ לקנות כרטיס נסיעה משולב לכל צורות התחבורה הציבורית בלונדון הנקרא OYSTER. מדובר בכרטיס "חופשי חודשי" שיכול לחסוך זמן רב ולא מעט כסף.

6. היזהרו מכרטיסים בשוק השחור: לא שווה לכם לרכוש כרטיס ב-20 ליש"ט פחות דרך גורם לא רשמי, כיוון שאתם מסתכנים בקנס דרמטי של 20 אלף ליש"ט.