מועצת זכויות האדם תיפתח בחקירה כנגד ההתנחלויות

מועצת זכויות האדם של האו"ם העבירה היום החלטה לפיה תיפתח חקירה רשמית של האו"ם כנגד ההתנחלויות בטענה כי הן מפרות את זכויות האדם של המתנחלים ■ נתניהו: "מדובר במועצה צבועה עם רוב אוטומטי נגד ישראל"

מועצת זכויות האדם של האו"ם העבירה היום (ה') החלטה לפיה תיפתח חקירה רשמית של האו"ם כנגד ההתנחלויות בטענה כי המתנחלים פוגעים באופן תדיר בזכויותיהם של הפלסטינים.

ההחלטה השנויה במחלוקת אומצה על ידי האו"ם ברוב של 36 קולות לעומת 10 מדינות שנמנעו, כאשר רק ארה"ב הצביעה נגד החלטה זו.

נציגי המשלחת הפקסיטנית שהעלתה את ההצעה לדיון, אמרו בתום ההצבעה כי ישראל אינה מפסיקה להקים התנחלויות חדשות ולעבות התנחלויות קיימות בשטחים הכבושים ובכך היא מפרה את חוקי זכויות האדם הבינלאומים.

מועצת זכויות האדם קראה לישראל, עם קבלת ההחלטה, "לנקוט בצעדים מהותיים, כולל שימוש בכוח, כדי למנוע מהמתנחלים להפר את זכויות האדם של הפלסטינים".

נציגי ארה"ב שהגיבו להחלטה אמרו כי מועצת זכויות האדם של האו"ם קיבלה החלטה חד צדדית כנגד ישראל, וכי החלטות שכאלה אינת תורמות מאומה לקידום תהליך השלום בין הצדדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להחלטת המועצה לזכויות אדם של האו"ם: "מדובר במועצה צבועה עם רוב אוטומטי נגד ישראל. זו מועצה שצריכה להתבייש בעצמה. למועצת זכויות האדם של האו"ם אין דבר וחצי דבר עם זכויות אדם.

נתניהו טען גם כי החלטותיה של מועצת זכויות האדם הן חד צדדיות. כך למשל, עד היום קיבלה המועצה 91 החלטות: 39 מהן עסקו בישראל, 3 בסוריה ו-1 באיראן.

"די היה לשמוע את הנציג הסורי מדבר היום על זכויות אדם כדי להבין עד כמה המועצה מנותקת מהמציאות. עוד הוכחה לניתוקה מהמציאות, התקבל השבוע כשהוזמן להתארח בה פעיל חמאס, ארגון שהאידיאולוגיה שלו מבוססת על רצח חפים מפשע", הוסיף נתניהו.