כצמן: "אין שום ספק שיוקר המחיה לא סביר בישראל"

יו"ר גזית גלוב: "אנחנו סבורים ש-2012 תהיה שנה נוספת של התרחבות והתאוששות מתונה בשווקים הבינלאומיים. בצפון אמריקה ההתאוששות בעיצומה, אם כי היא הרבה יותר מתונה לעומת מה שהיה בעבר"

גזית גלוב , הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל, פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה לשנת 2011. ההכנסות מהשכרה גדלו ברבעון הרביעי בכ-18% והסתכמו בכ-1.39 מיליארד שקל לעומת כ-1.18 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2010. ה-N.O.I (שכר דירה נטו) גדל בכ-19% והסתכם בכ-939 מיליון שקל לעומת כ-791 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010.

לאחר פרסום התוצאות מקיימת החברה מסיבת עיתונאים ו"גלובס" העביר אותה בשידור חי.

כצמן אמר כי "אני חושב שהשכר שלנו הוא הוגן והולם בהתחשב בגודל הקבוצה ובגודל האחריות של כל אחד מהמנהלים בתחום אחריותו. בעל השליטה זכאי לקבלת הדיבידנד כמו כל אחד אחר ואני גם נהנה מהדיבידנד, זה נכון".

לגבי ועדת הריכוזיות אמר כצמן כי "אין שום ספק שיש יוקר מחיה לא סביר בישראל. אני לא חושב לצערי שמסקנות ועדת הריכוזיות נתנו מעלה הולם לבעיות שיש בארץ. המסקנות לא טובות. יש נזק רב בהחלת המושג 'חברת פער' בדוח הסופי של ועדת הריכוזיות. הנזק כאן רב מהתועלת. אין מדינה בעולם שבה שוקלים להכניס לספר החוקים את המושג הזה. זה ייצור בלבול נוסף ויעכב כניסת משקיעים זרים לארץ ומנגד יפגע ביכולת של חברות ישראליות כמו גזית גלוב להתמודד מול חברות זרות".

"לא יכול להיות מצב ששני אנשים עובדים לא יכולים להתקיים בכבוד במדינה"

"לא יכול להיות מצב ששני אנשים עובדים לא יכולים להתקיים בכבוד במדינה. וגם לא יכול להיות לאורך זמן ששני אנשים עובדים לא יכולים לקנות דירה. לכן אני בעד הטלת מסים נוספים כמו מס עזבון ומס רכוש. המטוטלת זזה בשנים האחרונות יותר מדי ימינה וצריך להחזיר אותה למרכז".

"אנחנו סבורים ש-2012 תהיה שנה נוספת של התרחבות והתאוששות מתונה בשווקים הבינלאומיים. בצפון אמריקה ההתאוששות בעיצומה, אם כי היא הרבה יותר מתונה לעומת מה שהיה בעבר, אבל בהחלט מכוונת לכיוון הנכון. הגאות הפעם לא תהיה חזקה ולא כל הספינות יתרוממו ביחד. האיכות תקבע הפעם וככל שהזמן יחלוף היא תקבע הרבה יותר. לכן אנחנו מוכרים נכסים מדרג שני ושלישי ומתמקדים בנכסי איכות".

על המשבר באירופה אמר כצמן כי "צריך לזכור שמדובר ביבשת מאוד עשירה ויש לה משאבים מספיקים להחזיר חובות. גם בעוד 20 שנה איטליה או ספרד יהיו קיימות ולדעתי אירופה תפתיע בשנים הקרובות".