נתניהו מתפאר בהישגי הממשלה: "לא חושש מהמחאה"

רה"מ שרטט במסע"ת מיוחדת באופן גראפי למדי את העץ המטאפורי של ישראל: "השורשים - הערכים שלנו. הגזע - הכלכלה, והפירות - החינוך, הדיור והתשתיות"

"הממשלה הזאת הייתה יציבה. המדינה הייתה יציבה ואני חושב שהדבר הזה הוא ייחודי מול סערות הזמן. אני חושב שצריך להסתכל מה קרה בשלוש השנים האחרונות - מה קרה בישראל ובעולם", כך החל היום (ג') את נאומו ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מיוחדת לתחילתה של השנה הרביעית לכהונת הממשלה, שנערכה בלשכת העיתונות הממשלתית בירושלים.

נתניהו הוסיף: "כדי להמחיש זאת אני ממשיל את ישראל לעץ - עץ שעומד בסערות. סערה ראשונה: הסערה האדירה בשווקים בעולם. הסערה השנייה: סערה אזורית שלא הייתה מאז נפילת האימפריה העותמאנית".

ראש הממשלה שרטט בשידור חי ובאופן גראפי למדי את העץ המטאפורי למדינת ישראל והסביר: "מדובר בסערות שיכולות לטלטל מדינות. והנה העץ שלנו, המדינה שלנו - מחזיקה מעמד. יש לעץ הזה שורשים - הערכים שלנו. בלי הערכים אנחנו לא היינו פה, צריך להעמיק אותם. הדבר השני ששומר עלינו זה הבטחון. הגזע של העץ הוא הכלכלה, והפירות הם פירות ההצלחה - חינוך, דיור ותשתיות. הכלכלה שלנו היא כלכלה צומחת שבלעדיה לא נעמיד פירות, והעץ הזה בסיכום שלוש שנים בראשותי הוא יציב בצורה יוצאת דופן - השורשים עמוקים בקרקע, הוא צומח ומניב פירות".

ראש הממשלה קרא לרתום את העולם לפתרון הבעיות הבטחוניות: הגרעין, הגבולות, הסייבר והטילים. "רק מי שיכול לפעול בזירה העולמית יכול להנהיג את מדינת ישראל", אמר נתניהו. "הוכחנו את היכולת הזאת, ואנחנו פועלים באופן שיטתי כדי להפעיל את הלחצים הללו".

"אנחנו עושים סיכול ממוקד בכל מי שמנסה לפגוע בנו. זו פעולה מאוד נרחבת ויש לממשלה הצלחות מרובות. בתחום הסייבר אנו יכולים לזהות הזדמנויות כלכליות וגם הזדמנויות מדיניות. היעד שלנו, באיגוד הגורמים של הבטחון, הכלכלה והעולם האקדמי זה להבטיח שישראל תהיה בין חמש מעצמות הסייבר בעולם, ולא בתחתית החמש. זה מתבצע בימים אלה".

"אנחנו מדינה קטנה ולא יכולים להרשות לעצמנו גבולות פרוצים. הבעיה הזאת עמדה לנגד עיני עם הקמת הממשלה. חצי דרך עשינו עם הגדר שמחצית ממנה עומדת על רגליה ואנחנו נשלים עד סוף השנה את היתר. כך תהיה לישראל שליטה על גבולותינו, אם נאבד זאת נאבד שליטה על העתיד. הממשלה עשתה רבות בתחום הזה בשלוש השנים".

"הצמיחה - ייחודית אל מול מדינות העולם המערבי"

הגזע, לדברי נתניהו, הוא כאמור הכלכלה. "יש 3 דברים שאנו רוצים להשיג: צמיחה, הורדת האבטלה וצמצום ההוצאות. עם הצמיחה - מסתדרים. איך משיגים צמיחה? היו ממשלות שחשבו שעל ידי הגדלת הגרעון. אנחנו לא. שמרנו עליו בכל דרך אפשרית ואנו ממשיכים לעשות זאת עם המסגרת התקציבית. כדי לצמוח חייבים תחרות, לפעול נגד מונופולים וקרטלים. את זה אנחנו עושים. הוספנו תשתיות של כבישים ורכבות וזה תורם לצמיחה, שהיא ייחודית לעומת כל מדינות העולם המערבי - כרגע צופים שהיא תעבור את ה-3%. זה גם מייצר מקומות עבודה. האבטלה ירדה לשפל של עשרות שנים. אפשר למדוד בצורה כזו או אחרת, זה לא חשוב - היא ירדה. במדד הזה ירדנו ל-5.4%. זה המון מקומות עבודה חדשים וזה המון אל מול אבטלת ההמונים באירופה של מיליוני מובטלים".

"העוני הצטמצם בשנתיים האחרונות"

נתניהו אמר כי הוא לא חושש מהמחאה החברתית וציין כי "העוני הצטמצם בשנתיים האחרונות. עשרות שנים זה לא קרה. יש עוד דרך ארוכה, אבל הוא הצטמצם כי נוצרו יותר מקומות עבודה ואנו מעודדים אנשים להכנס למעגל העבודה. המוקדים של העוני הם קשישים, ערבים וחרדים. לגבי הקשישים - שמנו מיליארד שקל בסיוע וזה הוריד את העוני. אנו מעודדים ערבים וחרדים והייתה עלייה בתעסוקה לפי הדיווחים של הלמ"ס ובנק ישראל".

הפירות לפי נתניהו הם החינוך, הדיור והתשתיות. "אנו פועלים בעניין הזה בצורה מאוד שיטתית. חינוך לגיל הרך, המהפכה שעשינו בהשכלה הגבוהה והרפורמה בבתי הספר. יש תוצאות במבחנים ותוצאות מקדימות ויש שינויים כתוצאה מהרפורמות. זה מה שיוצר את ההזדמנות השווה לכל ילד בישראל. הייתה עלייה מתמדת במחירי הדיור אבל הם ירדו ב-13% והגדלנו את ההיצע. אנו בונים יותר ומשווקים יותר והמחירים יתחילו לרדת. זה חברתי מאין כמוהו. בתשתיות עשינו מהפכה בתחבורה בישראל - חיבור הנגב והגליל. ככה צעירים יוכלו לחיות את החלום הישראלי ויגיעו מהר מאוד בכביש מהיר או רכבות לגליל ולנגב".

לקראת סוף הנאום שאל נתניהו לכבוד הפסח: "10 מי יודע?", ומנה את הישגי הממשלה שלו, כמו חינוך חינם מגיל 3, הוזלת החשבון הסלולרי, טלוויזיה רב ערוצית דיגיטלית בתשלום חד פעמי, טיפול שיניים חינם עד גיל 10, פטור ממכס בקנייה באינטרנט ועוד.

שלא כמו בשנים קודמות, השנה פרסמה הממשלה את הישגיה בסרטון אנימציה ולא בחוברת קשיחה. הסרטון נערך על ידי לשכת הפרסום הממשלתית, והוא מציג את הישגי הממשלה בשלוש השנים האחרונות, ביניהם נקודות הזיכוי במס להורים עובדים, שבזכותן נוספו "עוד מאות שקלים לנטו בכל חודש"; חוק חינוך חובה חינם מגיל 3; הקמת מערך "כיפת ברזל" ועוד.