אינטל משיקה שבב מהדור השלישי שפותח בישראל

החברה השיקה היום את משפחת מעבדי הדור השלישי, שקיבלה את השם Ivy Bridge ■ רוני פרידמן, סגן נשיא החברה: השבבים יאפשרו למשל לפרסם במהירות קטעי וידאו בפייסבוק

אינטל השיקה היום (ב') את משפחת מעבדי הדור השלישי, שקיבלה את השם Ivy Bridge. מדובר במעבדים אשר פותחו בישראל ובארה"ב. סדרת המעבדים החדשה, שפועלת על ארבע ליבות, צפויה להציע שיפור בביצועים הגרפיים ובמהירויות העיבוד של המחשב. את המעבדים החדשים ניתן יהיה להשיג במחשבים שולחניים ודגמי All In One (מחשב המשולב במסך) שיוצאים בימים אלו לחנויות.

השבבים החדשים הם הראשונים בעולם, לטענת אינטל, אשר מיוצרים בטכנולוגיית 22 ננומטר שמבוססת על טרנזיסטורים תלת ממדיים מסוג tri-gate. עד כה, הטרנזיסטורים שהוטבעו על שבבי הסיליקון במעבדים לשרתים ולהתקנים אחרים היו בעלי שני ממדים. הוספת הממד השלישי אפשרה לאינטל להגדיל את צפיפות הטרנזיסטורים על גבי פיסות הסיליקון ולהפיק יותר ביצועים מכל מילימטר מרובע.

"מעבד ה-Ivy Bridge לא רק מיוצר בטכנולוגיית יצור חדשה אלא גם מאפשר למחשבים להריץ ולהגיב מהר יותר", אומר רוני פרידמן, סגן נשיא תאגידי ומנכ"ל פיתוח מעבדים וערכות שבבים באינטל העולמית. שבב Ivy Bridge מאפשר להריץ אפליקציות תוך שימוש בהספק נמוך יותר ולהריץ אפליקציות בביצועים גבוהים יותר, תוך שימוש בטכנולוגיית כונני האחסון במחשבים - SSD . זה מאפשר למשתמשים לקבל זמני תגובה מהירים יותר בזכות טכנולוגיה שמכונה Smart Response Technology. "בזכות השימוש בשבבים החדשים, יכולים משתמשים להעביר מהר יותר תמונות מהמצלמה למחשב או לפרסם קטעי וידאו בפייסבוק".

אינטל הודיעה גם על השקת ערכת שבבים חדשה שנקראת Panther Point, שתומכת בסטנדרט USB 3.0. זהו סטנדרט שמאפשר העברה מהירה של קבצים ומידע. הסטנדרט הזה מאפשר העברת קבצי מדיה (תמונות וקטעי וידאו) והאצה במהירות הגבוהה פי 10 מהסטנדרט הקודם, USB 2.0, הקיים היום ברוב המחשבים.

פרידמן מציין שאם משתמש רוצה להעביר וידאו לאתר יוטיוב או למכשיר האייפוד שלו, הוא יוכל לעשות זאת הרבה יותר מהר, בזכות שיפור ביכולות הדחיסה ופענוח קבצי מדיה. "אינטל הצליחה להראות שיפור שנע בין 50% ל-100% בהשוואה בין הדור החדש לדור הנוכחי", אמר.

מחשבים דקים

אינטל עסוקה בחודשים האחרונים בקידום קטגוריית המחשבים הניידים מסוג אולטרה בוק, אותה פיתחה. הניידים האלו מגיעים בעיצוב דק מאוד - פחות מ-20 מ"מ, הם יודעים להתחיל לעבוד במהירות, משקלם נע סביב 1.4 ק"ג ויש להם זמן סוללה שעל הנייר אמור לעבור את ה-5 שעות. המסכים באולטרה בוקים מוצעים בגדלים של 11 עד 15 אינץ'.

האולטרה בוקים הם הפתרון של יצרניות המחשבים לגסיסה שעברה קטגוריית הנטבוקים בשנה שעברה. בעוד שהנטבוקים הציעו בעיקר ניידות על חשבון גודל מסך וביצועים, האולטרה בוקים מגיעים עם מעבדים חזקים שלא נופלים מאלו של לפטופ רגיל.

"מחשב האולטרה בוק הראשון היה מבוסס על שבב Sandy Bridge. הדור הבא של האולטרה בוקים יהיה מבוסס על Ivy Bridge, כאשר בשנת 2013 אינטל תציג את השבב המתקדם הבא שלה, Haswell. כך למעשה כל שנה אינטל תציג שיפור במשפחת מוצרי האולטרה בוקים", אומר פרידמן.