להגדיל דיבידנד: קרן סל שתספק לכם תשואה עודפת

קרן הסל VIG מנסה לחקות את אינדקס ה-Dividend Achievers Select, ונותנת דרך פשוטה לעקוב אחר חברות עם מוניטין מוכח של הגדלת חלוקת הדיבידנד ביחס לשנים הקודמות

לרוב אנו מתמקדים במסגרת טור זה בקרן סל חדשה שהושקה. היום נבקש להתמקד בקרן ותיקה למדי, שמציעה רעיון השקעה ייחודי ואטרקטיבי מאוד בימים אלו. מדובר בקרן VIG, שמנוהלת על-ידי חברת ואנגרד (Vanguard).

המוצר מנסה לחקות את אינדקס ה-Dividend Achievers Select, ונותן דרך פשוטה לעקוב אחר חברות עם מוניטין מוכח של הגדלת חלוקת הדיבידנד ביחס לשנים הקודמות. התעודה מתנהלת באופן פסיבי, והמשקולות של המניות נקבעות על פי שווי השוק שלהן (מידע שנמסר על-ידי נציג שירות חברת ואנגרד). דמי הניהול של התעודה נמוכים למדי - 0.18% לשנה, והחשיפה היא כמובן לארה"ב, עם היקף נכסים של 12.5 מיליארד דולר.

עבור מי שחשוב לו להבין כיצד מתנהל האינדקס, נציין כי מוכנסות אליו חברות העומדות בקריטריונים הבאים: חברה שנוסדה בארה"ב ושנסחרת ב-NYSE או בנאסד"ק; חברה שהגדילה את הדיבידנד הרגיל השנתי במהלך 10 השנים האחרונות; ושיקולי סחירות ונזילות נלקחים גם הם בחשבון כמובן.

למה אנחנו אוהבים את אפיק ההשקעה הזה? שימו לב לגרף של התעודה מול קרן הסל SPY (העוקבת אחר S&P 500) ומול קרן הסל SDY (העוקבת אחר חברות עם שיעור דיבידנד גבוה), מאז השקת ה-VIG בשנת 2006. כפי שניתן לראות, קרן הסל ואפיק ההשקעה של חברות אלו הניב תשואת יתר כוללת עדיפה באופן משמעותי ביחס לשתי האלטרנטיבות. בשנה האחרונה שלוש קרנות הסל הללו אמנם הניבו תשואה כוללת זהה, אולם אין זה משנה את התמונה ארוכת הטווח.

הביטחון מעיד על המשאבים

מדוע דווקא השקעה בחברות המגדילות את חלוקת הדיבידנד נותנת תשואת יתר על פני השקעה במדדים אחרים? הסיבה לכך פשוטה - חברות החשות ביטחון להגדיל דיבידנד באופן עקבי, מעידות על עצמן שיש ברשותן את המשאבים לעשות זאת; יתרה מכך, זו הפגנה של רצון וביטחון להמשיך להגדיל את הדיבידנד המחולק למשקיעים. כך יוצא שגם אם מדובר בחברה המחלקת דיבידנד צנוע למדי, אך כזו המגדילה אותו באופן עקבי, היא תיכלל בתעודה זו; זאת בניגוד לחברה שמחלקת שיעור דיבידנד גבוה, אך נאלצת להקטינו בשל קשיים.

קרן VIG סחירה מאוד, ומתהדרת בסחירות יומית ממוצעת של 76 מיליון דולר. בחלוקה הסקטוריאלית שמציעה התעודה, יש דגש על הסקטורים צריכה (כ-38%) ותעשייה (23.20%).

לגבי הסיכון הגלום בתעודה זו, נציין כי גם אם מדובר בחברות המגדילות את חלוקת הדיבידנד - מה שמעיד כאמור על חוסנן הפיננסי, יש לזכור כי עדיין מדובר בהשקעה במניות, אשר מחירן חשוף לשונות גבוהה ולפוטנציאל אובדן ערך משמעותי של הקרן המושקעת.

הכותב הוא אנליסט המאקרו הבכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

ואנגרד
 ואנגרד