5 בכירים בכלל חיתום יקבלו אופציות לכ-17% ממניות החברה

מימושן יגדיל חלקם של המנכ"לית טל רובינשטיין והמשנה למנכ"ל יונתן כהן, ל-9.5% מההון כ"א ■ כלל פיננסים במו"מ למכירת חברת הנאמנויות לאג"ח

צחי סולטן, יו"ר ובעל השליטה (56.2%) בחברת כלל חיתום, מקדם את אנשי המפתח בחברה. לפי דיווח של כלל חיתום מאתמול, חמישה עובדי החברה, ביניהם המנכ"לית טל רובינשטיין והמשנה למנכ"ל יונתן כהן, יזכו באופציות שיגדילו את החזקותיהם ל-9.5% ממניות החברה כל אחד. השניים מחזיקים כיום ב-5% וב-4% ממניות כלל חיתום, בהתאמה.

בעלי מניות נוספים בחברה הם בית ההשקעות כלל פיננסים (10.1%) וטינטו השקעות - חברה בבעלות רונן ויסרברג, נאור אל חי ויובל בן זאב, מנהלים ושותפים בחברת הברוקראז' של כלל פיננסים, אשר מחזיקה ב-24.7% מהמניות, אותן רכשה ביוני 2011 במחיר ששיקף שווי של 58 מיליון שקל לכלל חיתום.

בסך הכול תקצה כלל חיתום אופציות לבכיריה, ללא תמורה, שמימושן יקנה כ-17% מהון החברה בדילול מלא. לצד רובינשטיין וכהן, גם הסמנכ"ל והיועמ"ש משה אגמי זכה לאופציות שמימושן יקנה לו 2.1% מכלל חיתום. לשיעור דומה יזכה הסמנכ"ל איתן עקיבא. סמנכ"ל הכספים אריאל אקוניס זכה באופציות ל-1% ממניות החברה.

בעקבות מימוש של האופציות ידוללו בעלי המניות הקיימים, אלא אם יבחרו לשמור על חלקם על ידי רכישת מניות מידי סולטן. במקרה כזה, סולטן ייוותר עם כ-50% מהמניות. כן נקבע במסגרת הקצאת האופציות, כי כל עוד כלל חיתום לא תציע את מניותיה לציבור, האופציות לא יקנו לעובדים זכויות הצבעה.

כלל חיתום הינה מחברות החיתום המובילות בשוק. ברבעונים האחרונים היא התחרתה על המובילות (במספר ההנפקות שהובילה) עם פועלים אי.בי.אי, כאשר בסיכום הרבעון הראשון של השנה היא הובילה עם שישה גיוסים בהיקף כולל של 3.5 מיליארד שקל, חלקם של חברות מקבוצת אי.די.בי (אליה היא קשורה דרך כלל פיננסים).

כלל פיננסים מוכרת את הנאמנויות

בתוך כך, בית ההשקעות כלל פיננסים מנהל מו"מ למכירת חברת הנאמנויות לאיגרות חוב שלו למספר גורמים הפעילים בתחום זה, תמורת מחיר של עד כ-5 מיליון שקל.

בין החברות שעוסקות בנאמנויות שכלל עשויה לנהל עמן מו"מ ניתן למנות את משמרת (לשעבר BDO), רזניק פז נבו, הרמטיק, וכן חברות בנקאיות של יובנק, מזרחי-טפחות, לאומי ודיסקונט.

כלל נאמנויות הוקמה ב-2007, ובשנת 2009 היא רכשה את הפעילות של בנק אגוד בתחום תמורת 1.2 מיליון שקל - פעילות שכללה 34 סדרות אג"ח. לפי דוחות כלל פיננסים לשנת 2011, היא כבר מספקת שירותי נאמנות ל-133 סדרות אג"ח (ציבוריות ופרטיות).

למרות הצמיחה היפה, זוהי אינה פעילות הסינרגטית לפעילויות ניהול הכסף (קרנות נאמנות ותיקי השקעות) של בית ההשקעות, וכן היא תורמת לו רווח של פחות ממיליון שקל מדי שנה.

גורמים נוספים למכירת החברה, עשויים להיות הגברת הרגולציה מצד רשות ניירות ערך על "שומרי הסף", וביניהם חתמים, רואי חשבון, מעריכי שווי, אנליסטים, סוכנויות דירוג וכן נאמנים.

נקודה נוספת היא שכלל פיננסים משתייך לקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, שהינה מגייסת גדולה בשוק ההון, אולם בשל ניגוד העניינים כלל נאמנויות איננה יכולה לשמש נאמן לסדרות האג"ח של הקבוצה, מה שמצמצם את היקף השוק הפוטנציאלי שלה.

מכלל פיננסים נמסר בתגובה כי "החברה בוחנת מעת לעת פניות ואפשרויות למכירת נכסים וחברות שאינם בליבת הפעילות שלה. החברה קיבלה מספר פניות לרכישת כלל נאמנויות, והיא מצויה בבחינה של אפשרות למכירתה לצד ג', אך עד למועד זה לא התקבלה על ידי החברה כל החלטה על עסקה כאמור".

בכירי כלל חיתום
 בכירי כלל חיתום