בת 15 מלוד גרה אצל עבריין ברמאללה - כי אין לה מקום במעון

נערה מלוד מתגוררת מזה חודש וחצי בביתו של עבריין ברמאללה, לאחר שלא נמצא לה מקום במעון לנערות בסיכון ■ בדיון שהתקיים בוועדה לזכויות הילד בכנסת סיפרה דודתה, כי "הגבר מפקח על כל מילה שיוצאת מפיה ולא מאפשר לה לצאת מהבית"

נערה בת 15 מלוד מתגוררת בחודשים האחרונים בביתו של עבריין תושב רמאללה, כיוון שלא נמצא לה מקום במעון לנערות בסיכון. בדיון שהתקיים היום בוועדה לזכויות הילד בכנסת, סיפרה דודתה של הקטינה, כי "האיש אינו מאפשר לה לצאת מהבית ומפקח על כל מילה שיוצאת מפיה".

הנערה נעלמה מבית הוריה לפני חודש וחצי. על פי המשטרה היא מוגדרת כ"נעדרת בהסכמה". מנכ"ל המרכז לחינוך וחברה בלוד אהרון אטיאס, סיפר במהלך הדיון כי "מדובר במשפחה חסרת יכולת. הגבר הצליח לקנות אותה בג'ינס ובטלפון נייד, ובכך גרם לה לעזוב את הבית. המשפחה מתחננת לעזרה ובשירותי הרווחה אמרו להם מקום במסגרות". עוד הוסיף אטיאס כי "כשהנערה התגוררה בבית הוריה, הגבר נהג לאיים על סבתה שאם לא תרד אליו, היא תחטוף פנסים בפנים".

"מצבן של הנערות בסיכון שלא מוצאים להן מקום במעונות הוא חוסר אחריות שגובל בהפקרות", אמר יו"ר הוועדה לזכויות הילד זבולון אורלב, "לפי נתוני המועצה לשלום הילד בשנת 2010 מספר הקטינים שנעדרו מביתם מעל 48 שעות הגיע ל-1070, מתוכם 670 בנות, אולי כי אותן מפתים יותר".אורלב הדגיש כי "חייבים לתגבר את המערכת הטיפולית, גם הקהילתית וגם החוץ ביתית. הרקע החברתי של לוד מחייב טיפול נקודתי. הוועדה מבקשת משר הרווחה לדווח לוועדה תוך שלושה חודשים מה נעשה בעניין".

פקד הילה חן, קצינת חקירות במשטרת לוד ציינה כי "בכל תלונה של הורים נפתחת חקירה מיידית והחשוד לכאורה נעצר מיידית, אבל הקטינה, שחושבים שהיא מוכה, אומרת שלא היה מעולם כלום - לא יחסי מין והוא לא הרים עליה יד. כשאין ראיות, בית המשפט משחרר את החשוד".

הממונה על המעונות ברשות חסות הנוער, טלי יוגב דיווחה לוועדה כי תוך 8 חודשים תיפתח קבוצת נערות נוספת במעון צופיה שם יקלטו 50 נערות במצוקה מתוך 150 הממתינות לשיבוץ במעונות, וכי תוך שנתיים-שלוש ייפתחו עוד 5 קבוצות לנערות ולנערים בסיכון.