תחקיר: 70% מכספי העמותות הועברו למוסדות התורניים

מהתחקיר, שבוצע ע"י "חדשות ערוץ 10", עולה כי "תקציב התמיכות" של משרד האוצר הנועד לממן עמותות במגוון תחומים, החל בחינוך וכלה בבריאות, מופנה בעיקר למוסדות החרדים

מתחקיר שנערך בחדשות "ערוץ 10" עולה כי "תקציב התמיכות" של משרד האוצר, הנועד לממן עמותות במגוון רחב של תחומים, החל בחינוך ורווחה, וכלה בבריאות, מופנה בעיקר לעמותות של המגזר החרדי.
כאמור, מדי שנה הממשלה מעבירה לעמותות העוסקות במגוון רחב של תחומים מיליארדי שקלים כדי לתמוך בפעילותן. אולם, מנתוני משרד האוצר שהגיעו לידי חדשות 10,במסגרת תחקיר שערך בנושא, עולה כי מרבית התקציב מופנה לסיבסוד המוסדות התורניים במגזר החרדי. כך למשל, הציבור החרדי קיבל, רק השנה, 70% מהסבסוד הממשלתי ששולם לעמותות.

"אין גידול בתמיכות שהציבור החרדי מקבל לעומת ציבורים אחרים. להיפך, יש סעיפים שיורדים, יש תקציבים שקטנים", טוען יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) "צריכים להעביר תקציב על מנת שילד יוכל ללמוד על מנת שילדה תוכל ללמוד. אני מכיר את הציבור החילוני לא פחות ממי שהעביר את הנתונים האלה לטלוויזיה. הציבור החילוני יודע שהציבור החרדי מקבל הרבה פחות", הוא הוסיף.

לפי התחקיר, כ-69% מהסכום, שהם כ-400 מיליון שקל, הוקצו השנה למוסדות תורניים. כחמישית מהתקציב הוקצה לעמותות העוסקות בתרבות ובספורט, כמה עשרות מיליונים לניצולי שואה ורק 4% הוקצו לטובת החינוך הכללי, המדע והטכנולוגיה.