צוות המשימה של אלי ישי: "בלי מסתננים תוך 3 שנים"

הסוף לבעיית המסתננים? שר הפנים הורה על הקמת צוות מיוחד שכולל אישים מהתחום המבצעי, הביטחוני, משפטנים ואנשי אקדמיה - על מנת למצוא פיתרון לחיסול תופעת המסתננים בארץ

בעיית המסתננים וההתמודדות עמם עומדת במרכז סדר היום של הממשלה, שמחפשת דרכים חוקיות לחסל את התופעה בישראל. לצד בניית הגדר בגבול עם מצרים שתמנע מעבר מסתננים נוספים, הורה היום שר הפנים אלי ישי על הקמת צוות משימה מיוחד לפתרון בעיית המסתננים.

"המטרה היא שתוך שלוש שנים תהיה מדינת ישראל ללא מסתננים", אמר השר ישי. בימים האחרונים קיים השר ישי שורה של פגישות ושיחות עם אנשי צבא, משטרה ומשפט. בתום פגישותיו אמר שר הפנים כי "הצבתי את הנושא בראש סדר העדיפויות שלי לשנה הקרובה, ובכוונתי לעשות הכל על מנת שתיפתר אחת ולתמיד בעיית מסתננים במדינת ישראל".

מטרת צוות המשימה, שבראשו יעמוד פרופ' ארנון סופר, הוא לגבש דרכי פעולה אשר יובילו לעצירת ההסתננות העתידית לישראל ולהרחקת אלה השוהים כאן שלא כחוק. בשל דחיפות הנושא הקציב השר ישי לחברי הצוות לוח זמנים של עד חודשיים לגיבוש ההמלצות. לכשתסתיים עבודת הצוות, מתכוון ישי להביא את המלצותיה לדיון חירום בממשלה.

בשל מורכבות הסוגיה הצוות שהורכב למשימה מורכב מאנשי שטח עם ניסיון ביצועי מתחום הצבא והמשטרה לצד משפטנים, פרופסורים ואנשי אקדמיה. פרופ' סופר היה ממקימי אוניברסיטת חיפה ומתמחה בנושאי טופוגרפיה. חבר נוסף בצוות הוא אלוף פיקוד דרום לשעבר, אלוף (במיל) יום טוב סמיה, ששימש במהלך שירותו הצבאי מפקד אוגדת עזה, מפקד אוגדה בפיקוד מרכז ובנוסף היה מפקד חטיבת גבעתי.

יחד עם ארנון וסמיה יישבו בוועדה גם פרופ' יוחנן שטסמן מביה"ח האוניברסיטאי "הדסה" שהיה מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר, השופטת (בדימוס) שרה פריש, לשעבר סגנית בכירה לפרקליטת מחוז המרכז, משרד המשפטים ולשעבר ראש מכללת "שערי משפט", וניצב ( בדימוס) ברטי אוחיון, ששימש בעברו ראש מינהל ההגירה וראש אגף מבצעים.

עוד מהתחום המשפטי, יהיו חברים בוועדה גם שופט בית משפט השלום (בדימוס) עו"ד אריה שרעבי, ועורך הדין והמשפטן רון רוגין.