70 רקטות ביממה בדרום; חמאס: מוכנים להפסקת אש

שלושה ימים של הסלמה מאחורינו, ובדרום סופרים כבר יותר מ-100 נפילות ■ חמאס: "מוכנים לרגיעה – אם ישראל תיענה לה. שקט ייענה בשקט"

מוכנים להפסיק את הירי? אחרי שיגור של למעלה מ-100 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום בשלושת הימים האחרונים, הודיעה הערב הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם" כי היא מוכנה להפסקת אש. "תפסיק את מעגל ההסלמה - אם ישראל תיענה למאמצי התיווך המצריים", הודיעה הזרוע הצבאית של הארגון העזתי. "שקט ייענה בשקט", אמר בכיר חמאס איימן טה, בריאיון שהעניק הערב לכלי התקשורת הפלסטיניים.

ואולם, אם מישהו מתושבי הדרום קיווה כי ההסלמה בדרום תדעך - מטח נוסף של רקטות הערב מסמן כי הירי יימשך - וכך גם תקיפות חיל האוויר ברצועה. במהלך היממה האחרונה נורו לשטח ישראל יותר מ-70 רקטות קסאם וגראד, ובשלושת הימים האחרונים למעלה מ-100 רקטות.

9 רקטות שנורו מרצועת עזה התפוצצו אמש בדרום הארץ. 7 מהן פגעו במועצה האזורית אשכול, ורקטה נוספת פגעה בלול עופות באחד המושבים במועצה האזורית חוף אשקלון וגרמה לנזק. כשעה לאחר מכן נורתה רקטה נוספת לעבר אשקלון, ופגעה בשטחים פתוחים מחוץ לעיר.

בתגובה להתמשכות הירי תקף חיל האוויר שני יעדי טרור בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי לא היו נפגעים בתקיפה.

מוקדם יותר היום פגעה רקטה פגיעה ישירה בבית בקיבוץ במועצה האזורית שדות נגב. בבוקר נורתה אחת הרקטות אל אזור באר שבע, וכמה שעות לאחר מכן רשמה הסוללה החדשה של "כיפת ברזל", המוצבת ליד נתיבות, יירוט ראשון ומוצלח.