המחאה חוזרת: אלפים השתתפו בעצרת המחאה ברחבת מוזיאון ת"א; מפגינים חסמו צירי תנועה

(עדכון) - כמה מאות מהמפגינים התפצלו מהעצרת והפגינו מול קריית הממשלה ■ חלקם הפריעו לתנועה במספר צירים בעיר ■ מאות צעדו בירושלים לעבר גן הסוס והפריעו לתנועת הרכבת הקלה בעיר ■ המשטרה לא התערבה

שבוע לאחר העימות האלים שנרשם בין פעילי המחאה החברתית לבין המשטרה ושבעקבותיו חלה הסלמה במחאה עם ניפוץ החלונות של מספר בנקים בתל-אביב, התקיימה הערב (מוצ"ש) עצרת מחאה, מתוחה במיוחד, במוזיאון תל-אביב שקדמה לה צעדה שיצאה מתיאטרון הבימה אל עבר המוזיאון. במקביל התקיימה עצרת בירושלים, שם הפגינו כמה מאות בעד צדק חברתי. המפגינים יצאו מכיכר פריז בירושלים לכיוון גן הסוס כשחלק מהם ניסה להפריע לתנועת הרכבת הקלה בעיר.

מאות אנשים יצאו מוקדם יותר הערב מכיכר הבימה וצעדו לעבר מוזיאון תל-אביב, שם החלה העצרת המרכזית. על-פי המארגנים, אלפי אנשים השתתפו בעצרת, והמשטרה שומרת על מרחק מהמפגינים. בפורום לצדק חברתי מדגישים שהעצרת קיבלה את אישור המשטרה ונערכה בתיאום מלא עם כוחות הביטחון. החל מהשעה 19:00 נחסמו לתנועה הרחובות מרמורק, אבן גבירול עד מלכי ישראל ורחוב שאול המלך.

אולם חלק מהמפגינים התפצלו מהצועדים והפגינו מול קריית הממשלה בתל-אביב, בנוסף לכך המפגינים שיבשו את התנועה ברחוב אבן גבירול כשמוקדם יותר הערב הם שיבשו את התנועה בדרך נמיר וברחוב שאול המלך, ולמרות זאת המשטרה לא התערבה.

בעצרת נאם ניצב בדימוס זאב אבן-חן אשר איבד את בתו באסון הכרמל, והאשים את בעלי התפקידים באי לקיחת אחריות על מה שקורה במדינה. "כולם אומרים זה לא אני, ממש גן ילדים שבראשו עומד ראש הממשלה", אמר אבן חן וזכה למחיאות כפיים מהקהל. "מי שקורא לכם אנרכיסטים, הם בעצמם אנרכיסטים לא אנחנו".

בנוסף לאבן-חן נאמו גם איציק אמסלם, נציג תושבי שכונות בדרום תל-אביב שדיבר על הזנחה הפריפריה במשך שנים של ממשלות ישראל. גם פרופ’ יוסי יונה, מראשי צוות המומחים המייעצים למחאה, נשא דברים ועוד מספר דוברים מתנועות חברתיות שונות. בעצרת מופיעה גם הזמרת רונה קינן

"כמעט שנה מאז שיצאנו לרחובות עם דרישות מאוד ברורות ממשלת ישראל. נסיונות הממשלה להגיד לא הבנו מראה על אטימות ועצימת עיניים", נכתב בהודעה שפרסם הבוקר הפורום לצדק חברתי. "היום נאמר לממשלת ישראל 'פקחו את עינכם אנו דורשים להגדיל את ההשקעה בתושבים. אנו אלה שמחזיקים את מדינת ישראל על כתפינו. הכסף שתחלקו בתקציב הקרוב, הוא לא שלכם הוא של האזרחים אתם רק הופקדתם עם חלוקתו ההוגנת'".