גולן טלקום והוט מובייל יוכלו להוציא שיחות לחו"ל

מנכ"ל ‎‎משרד התקשורת, עדן בר טל, הורה למפעילים הקיימים לחבר את גולן טלקום והוט מובייל כמפעילים בינלאומיים עד 17 ביולי

‎‎משרד התקשורת הורה למפעילים הקיימים לחבר את גולן טלקום והוט מובייל כמפעילים בינלאומיים. כך נודע ל"גלובס".

בעקבות תלונות של הוט מובייל וגולן טלקום על עיכובים שנוקטים המפעילים בנושא פתיחת הקידומות שלהן לחו"ל, הורו אתמול (ג') בתום דיון קצר, מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, וסמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד, חיים גרון, להשלים את החיבור של החברות החדשות במהירות ולאפשר קליטה והטמעה של הקידומות הבינלאומיות שלהן (016 לגולן ו-017 להוט מובייל) עד ל-17 בחודש. זאת חרף התנגדותם של כמה מהמפעילים שדרשו לקבל יותר זמן.

הרישיון למפעיל בינלאומי יאפשר לכל לקוח, גם אם הוא לא מנוי של גולן טלקום או הוט מובייל, להוציא ולקבל דרכן שיחות לחו"ל. עם זאת, החבילות שמציעות כיום החברות כבר כוללות שירות שיחות לחו"ל, ולכן סביר להניח כי לקוחות שאינם מנויים יוותרו על השירות, משום שיצטרכו לשלם מחירים גבוהים יותר.

‏נציין כי גולן טלקום הפעילה שירות שיחות לחו"ל עוד בטרם קיבלה רישיון. לאחר קבלת הרישיון הפעילה את השירות ללא היתר הפעלה, שהוא השלב האחרון לפני תחילת הפעילות, שמטרתו לוודא כי המפעיל מחובר בצורה האופטימלית לכל המפעילים ומסוגל להעניק שירות עובד ותקין.

הוט מובייל ביקשה להפעיל את השירות לאחר קבלת הרישיון גם כן, אך לא קיבלה היתר הפעלה, ולכן לא עשתה זאת. שתי החברות טענו כאמור כי הן לא מצליחות להשלים את החיבורים ליתר המפעילים, משום שהם מעכבים אותם ונוקטים בסחבת מכוונת.‏‎‎‏