קפריסין: פעיל חיזבאללה ניסה לפגוע במטוסים ישראלים

כלי תקשורת באי מדווחים כי החשוד שנלכד משתייך לארגון הטרור הלבנוני וביקש לחבל במטרות ישראליות ■ התברר כי הוא נהג לעקוב אחר מטיילים מהארץ ובחן את אתרי התיירות האהודים עליהם לצורך ביצוע פיגוע

הרשויות בקפריסין עצרו אדם בחשד שתיכנן פיגוע טרור באי, כך מסר דובר המשטרה המקומית אנדראס אנגלידס. "הוא עצור בחשד שהפר את החוקים הנוגעים למלחמה בטרור", מסר לעיתונאים המקומיים. מקור אחר במשטרה מסר לסוכנות הידיעות AP: "המטרה הייתה יעדים ישראלייים".

החשוד שנעצר בקפריסין הוא פעיל חיזבאללה שתכנן לפגוע במטוסי נוסעים ישראלים באי. כך דיווח אחר הצהריים אתר החדשות היווני "פיל-ניוז". לפי הדיווח, נעצר החשוד בשבוע שעבר בלימסול, בעקבות "מידע מודיעיני שהעבירה סוכנות ביון של מדינה זרה שהתברר כמהימן והביא לביצוע מעקב צמוד אחרי האיש".

אחרי מעצרו התברר כי מדובר באזרח לבנוני שנכנס לשטח קפריסין באמצעות דרכון של שוודיה. בית משפט בלימסול הורה לעצור אותו למשך שמונה ימים, החלטה שתוקפה יפוג בתחילת השבוע.

"בחיפוש שנערך בחפציו של החשוד נמצאו כרטיסי טיסה של חברות ישראליות", נכתב בדיווח. "התברר כי הוא נהג לעקוב אחר אתרי תיירות פופולריים בקרב מבקרים מישראל ובחן את אמצעי התחבורה שבהם הם נוהגים לעשות שימוש". נוסף על כך, נטען כי האיש פעל לאתר בתי עסק בבעלות ישראלית כדי שאלו יהיו גם הם מטרה לפגיעה.