נהג האוטובוס צעק על הנוסעת: "שתקי, אתיופית מסריחה"

תושבת באר-שבע בת 30 ניסתה לעזור לזוג קשישים להגיע לטיפול ב"סורוקה" ■ כשנתקעו בלי כסף קטן, ניסתה לדבר על ליבו של נהג האוטובוס, אך הוא גידף אותה בשלל קללות גזעניות

הגזענות כלפי העדה האתיופית שוב זוקפת את ראשה המכוער. ג', תושבת באר-שבע בת 30, שניסתה בסך-הכול לעזור לזוג קשישים לעלות לאוטובוס כדי להגיע לטיפול בבית-החולים ונתקעו ללא כסף קטן, התלוננה כי נהג אוטובוס של חברת "מטרודן" התנפל עליה במטח קללות גזעניות - רק בשל מוצאה, כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות".

תחילתו של האירוע בשבוע שעבר, אז עמדה ג' בתחנת האוטובוס, שאליה הגיע זוג הקשישים, גם הם ממוצא אתיופי. על-פי טענתה, הגבר ביקש ממנה לפרוט שטר של 50 שקלים. "הוא שאל אותי אם יש לי כסף קטן. אמרתי שלא", סיפרה ג' והוסיפה: "כשהאוטובוס שלו הגיע ניסיתי לברר עם הנהג אם יש לו עודף עבור הזוג. הם היו ממוצא אתיופי, כמוני, ורציתי לעזור להם". לאחר מכן, כך על פי תלונתה, ענה הנהג בשלילה, וכשראה שהזוג מתחיל לעלות לאוטובוס - צעק עליהם שיירדו".

הנהג צעק: "מה את מתערבת? אתיופית מסריחה"

ג' חשבה שתוכל לדבר על ליבו של הנהג. "אמרתי לו שהם קשישים, שהאישה לא מרגישה טוב, שהם בדרכם לבית החולים", סיפרה. "אפילו הצעתי לו שאם הוא ימתין עד שכל שאר הנוסעים שהיו בתחנה יעלו, ככל הנראה כן יהיה לו עודף. אבל אז הוא החל לקלל ולדבר בשפה ממש נמוכה. הוא צעק לי: 'תסתמי את הפה שלך, מה את מתערבת? יא אתיופית מסריחה, יא שחורה'. הייתי בהלם", ציינה ג' בתדהמה.

לאחר שהתעשתה, גמלה ג' בליבה שלא לעבור לסדר היום על ההתבטאויות הגזעניות של הנהג. "הבן שלי ראה הכל והיה נסער", סיפרה והוסיפה: "כעבור עשר דקות של ויכוח הנהג גם איים עליי. הוא אמר לי: 'אם את לא מפסיקה, אני אפוצץ אותך במכות'". עוד ציינה ג', כי במקום היה סדרן של חברת האוטובוסים, שלא נקף אצבע על מנת לעזור לה. "הוא אמר לי: 'אם הנהג היה מרים את היד, הייתי מתערב'", אמרה.

מחברת האוטובוסים נמסר, כי בבירור שנערך עם הנהג הוא טען כי ג' היא זו שהשתמשה בביטויים גזעניים כלפיו, וזאת בשל מוצאו הבדואי. "לכל אורך הוויכוח בינינו לא קיללתי אותו", הדגישה ג'. "אני לא מדברת כך ואף פעם לא פוגעת במישהו על רקע גזעני. מה שהיה שם הכי מוזר זה שבסוף הוא כן העלה את זוג הקשישים לאוטובוס. אז למה היה שווה כל הבלגן הזה?", תהתה.

מחברת "מטרודן" נמסר בתגובה: "החברה מוקיעה כל ביטוי גזענות מצד עובדיה ולכן זימנה את הנהג לבירור מיידי, ובו אמר שהאירוע המדובר שונה מהותית ממה שתואר. עקב רצונה של "מטרוד"ן לפתור את העניין באופן ההגון ביותר, הוזמנה גם המתלוננת למשרדי החברה על מנת למסור את גרסתה. "מטרודן" תמשיך לפעול להענקת שירות שוויוני לכלל נוסעיה ללא הבדלי מוצא, דת ומין".