תחזית לירידה בהיקף היצוא לסין עקב ההאטה בעולם

עד סוף השנה צפוי היצוא לסין להסתכם ב-1.15 מיליארד דולר, לעומת 1.35 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה

ההאטה בשוקי העולם תפגע בהיקף הייצוא הישראלי לסין - כך מזהיר היום (ב') מנכ"ל החברה הישראלית לביטוחי אשראי, בססח, דוד מילגרום. על פי תחזית שהציג היום, במחצית השנייה של השנה צפויה ירידה של כ-200 מיליון דולר בהיקף ייצוא הסחורות הישראלי לסין בשל ההאטה בכלכלה הסינית.

"אזהרות הרווח של החברות הסיניות גבוהות כיום אף מאלה שהיו במשבר 2008", התריע מילגרום. "אותן חברות, שהתרגלו בעבר לצמיחה גבוהה מתקשות לשמור כעת על אותה רמת רווחיות בעקבות הירידה בצמיחה". לדברי מילגרום, ההאטה בשוק הסיני תתאפיין, בין השאר, גם בעלייה משמעותית בפשיטות רגל.

בבססח מזהירים כי ירידה בייצוא לסין תהווה מכה נוספת ליצואנים הישראלים שכבר סובלים מירידה מתמשכת בביקושים בשוקי העולם.

סין היא יעד הייצוא השלישי בהיקפו של ישראל, אחרי ארה"ב ובריטניה. בבססח העריכו היום כי בסוף החציון השני של 2012, יסתכם הייצוא הישראלי אליה בכ-1.15 מיליארד דולר, לעומת 1.35 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה.

הניתוח של בססח מתבסס, בין השאר, על תחזיות הצמיחה של חברות מובילות בכלכלה הסינית וביצועיהן מהחודשים האחרונים. לדברי מילגרום, חברות הרכב בסין כבר הודיעו על האטה משמעותית בפעילותן לאחר שבמחצית הראשונה של השנה עלה הביקוש למוצריהן ב-3% בלבד, ביחס לביקושים מהעבר שלו בשיעורים דו ספרתיים.