הערכת מכבי אש: השריפה בטבעון - הצתה; בית אבות פונה

עשרות כבאים הצליחו להשתלט על האש שמאיימת על היישוב קרית טבעון ■ גורמים במערך הכבאות מעריכים כי השריפה שכילתה 5 בתים ביישוב פרצה בעקבות הצתה מכוונת

שעות לאחר שפרצה, הצליחו לוחמי האש להשתלט על הדליקה הגדולה שהחלה בשעות אחר הצהריים באזור קרית טבעון. "בעזרת המטוסים וכוחות ההצלה הצלחנו להשתלט על חלק מהמוקדים, אבל אנו פועלים לכיבויה המלא - מחשש להתגברות הרוח", סיפר מפקד שירותי הכבאות חיפה טפסר אריה רגב.

בימים האחרונים פרצו לא מעט שריפות בדרומה של קריית טבעון, ולטענת רגב לא מדובר במקרה. "יש כאן מתווה דומה של הצתות, ואני לא מאמין שכל פעם ישנה תקלה בדיוק באותו מקום. האש לא פורצת כאן סתם כך, יש כאן חוליה שפועלת באזור טבעון שגורמת להצתות. אנחנו והמשטרה הקמנו צוות מיוחד ללכוד אותה, וכשזה יקרה, אני מקווה שהענישה תהיה מתאימה".

בשריפה היום נשרפו לפחות חמישה בתים ושלושה רחובות פונו מיושביהם. במועצה המקומית פתחו בית ספר על מנת לשכן את האנשים שפונו. "שמענו רעש של קוצים נשרפים", משחזר עופר כרמי שביתו נשרף, "אני ואשתי לקחנו את הילדים והכלבה של בעל הבית שלנו ורצנו במעלה הרחוב. יש כאן פגיעה קשה בצמחיה באזור".

במקביל לשריפה, נמשכים עומסי התנועה הכבדים באזור, זאת בשל סגירת חלק מהצירים בשל האש. נהגים שעברו באזור דיווחו כי לעיתים הם נאלצו להמתין שעתיים עד שעברו איזו צמתים.

מספר שריפות פרצו בשאר אזורי הארץ. כבאים השתלטו על דליקה סמוך למושב אבן ספיר שבהרי ירושלים ושני מסוקי כיבוי פועלים בניסיון לכבות שריפה שפרצה בבית שמש. כביש 38 נסגר בעקבות דליקה זו.