הנשיא החמישי של ישראל יצחק נבון: "הייתי נוהג כמו פרס"

בהודעה שפרסם לתקשורת צידד נבון בדברי פרס ואמר כי "יש מצבים שהם מעבר לנהלים הרגילים, רגעים של החלטות הרות גורל לעם ולמדינה, מצבים בהם חובה לומר את אשר אתה מאמין בו"

הנשיא החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון, מתייצב לצידו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, ותוקף את תגובת לשכת ראש הממשלה נתניהו נגד פרס. "ברור לנשיא פרס, כשם שהיה ברור לי, שאין מתפקידו של הנשיא להתערב בהחלטות הממשלה, אך יש מצבים שהם מעבר לנהלים הרגילים, רגעים של החלטות הרות גורל לעם ולמדינה, מצבים בהם חובה לומר את אשר אתה מאמין בו, גם אם אתה נשיא המדינה. אני חש שאם הייתי
במקומו של הנשיא פרס הייתי נוהג כמוהו", כתב נבון בהודעה מיוחדת שהוציא לכלי התקשורת.

נבון הוסיף גם דוגמאות מהתקופה בה כיהן כנשיא. "אני התערבתי בזמן כהונתי כאשר חשתי שזו חובתי כאדם - לדוגמא, המקרה הידוע של סברה ושתילה, שבו קראתי בפומבי להקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט, בניגוד לעמדת ראש הממשלה מנחם בגין, שתמך בחקירה על ידי קצין צה"ל. לבסוף, דעתי התקבלה על ידי הממשלה".

לסיום מציין נבון, כי השעה נושא שאלת התקיפה באיראן, מחייבים לדעתו את פרס לומר את דברו לציבור הישראלי. "אדם כשמעון פרס אינו יכול שלא לומר את דברו כאשר הוא מרגיש את גורליות השעה ומאמין בכל ליבו שחובתו להשפיע".

לשכות של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק לא הופתעו מהדברים שאמר נשיא המדינה שמעון פרס בראיון לחדשות ערוץ 2, במהלכו טען כי ישראל לא יכולה לתקוף לבד את איראן. בתגובה תקפו בסביבתו של נתניהו את פרס: "שכח מהו תפקיד נשיא המדינה". התגובה החריפה ביותר נרשמה מצידה של ח"כ מירי רגב שכינתה את נשיא המדינה "שמאלן ותבוסתן".