איראן בתגובה לנאום נתניהו: "נגיב בכל הכוח על מתקפה"

הממשל באיראן העביר תגובה לעצרת הכללית של האו"ם בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדבר הצבת "קו אדום" לאיראן, בטרם תהיה מסוגלת לפתח נשק גרעיני

הממשל האיראני לא נותר אדיש לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו נשא אמש בעצרת הכללית של האו"ם. בתגובה שהעבירה לעצרת האו"ם כפרה איראן בהאשמות שהטיח בה ראש הממשלה נתניהו בדבר סוגיית הגרעין, ואף איימה כי תגיב בכוח נגד כל תקיפה אפשרית.

איראן העבירה הלילה תגובה רשמית לעצרת האו"ם בהמשך לנאומו של ראש הממשלה נתניהו, לפיו יש להציב לה קו אדום, שילמד על יכולתה לפתח נשק גרעיני. "איראן חזקה מספיק כדי להגן על עצמה, ושומרת לעצמה את הזכות להשתמש בכל הכוח העומד לרשותה נגד כל תקיפה אפשרית", הבהירו האיראנים.

בהודעה שמסרו טענו האיראנים בנוסף כי ההאשמות שהוטחו בהן בעניין תוכנית הגרעין הנן שקריות, וכי ישראל מאיימת על שלומן של מדינות האזור בקביעות. "ישראל מאיימת מידי יום ביומו על מדינות האזור, ובראשן איראן. הטענות בעניין הגרעין שלנו הן אבסורדיות", הסבירו בהודעתם.

בבית הלבן הגיבו אמש לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם והבהירו כי אובמה ונתניהו פועלים למען אותה מטרה - מניעת נשק גרעיני איראני. עם זאת, הבהירו בכירים בוושינגטון כי אין כל שינוי בעמדת הממשל, לפיה לא יוצב "קו אדום" לאיראנים.

"הנשיא אובמה וראש ממשלת ישראל ימשיכו בשיתוף הפעולה הקרוב בסוגיית איראן", אמר דובר הבית הלבן טומי ויטור. לדבריו, "כפי שאמר ראש הממשלה, ארה"ב וישראל חולקות את אותה מטרה - למנוע מאיראן להשיג פצצה גרעינית. הנשיא הבהיר זאת בנאומו בעצרת האו"ם השבוע. אנחנו נמשיך בהתייעצויות ובעובדה המשותפת שנועדה להשיג את המטרה".

במקביל דווח כי ראש הממשלה נתניהו נפגש מיד לאחר נאומו עם מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון. השניים שוחחו בשיחה סגורה על נאומו של נתניהו ועל המטרה המשותפת אותה חולקות ישראל וארצות הברית בעניין הגרעין האיראני.