שטייניץ יאשר 60 מ' ש' להנחות על מים לאוכלוסיות חלשות

שר האוצר צפוי לאשר את הסכום שנועד למתן הנחות בתעריפי המים לאוכלוסיות החלשות, וזאת לבקשת יו"ר ועדת הכספים משה גפני ■ לפי הצעת החוק, שר האוצר הוא זה שיקבע את הקריטריונים למתן ההנחות

שר האוצר, יובל שטייניץ, הסכים לבקשת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), להקצות 60 מיליון שקל מתקציב המדינה למתן הנחות בתעריפי המים לאוכלוסיות החלשות.

ועדת הכספים אישרה היום (ב') את הצעת החוק אחרי שנציגי האוצר, בתחילת הדיון, וראשי רשויות, התנגדו נחרצות למהלך ודרשו כי המקור התקציבי להנחות יהיה העלאת התעריף לכלל האוכלוסייה. ח''כ ציון פיניאן (ליכוד), ח''כ פאינה קירשנבאום (ישראל בתינו) וגפני עצמו, הצביעו בעד הצעת החוק.

מדובר בהצעת חוק פרטית של יו''ר הוועדה משה גפני שביקש להפסיק את הדיון לנוכח התנגדות האוצר,שהיה יכול לבקש למשוך את הצעת החוק, ויצא להתקשר לשר האוצר שהתקפל והסכים לתכתיב של גפני. לפי הצעת החוק, שר האוצר יקבע את רשימת הקריטריונים שיקבעו מי יהיו זכאים להנחות. נזכיר כי העלאת מחירי המים, אחד מהתשומות העיקריות של משקי בית בעלי הכנסות הנמוכות, פוגעת בעיקר בשכבות החלשות, לרבות בחרדים, קשישים ונכים.

טרם קיום הדיון, ההערכה הרווחת היתה כי האוצר יתנגד למתן ההנחות לנוכח הגירעון התקציבי העצום שהגיע בספטמבר לרמה של 4.1% מהתמ''ג (מצטבר), כפול מיעד המקורי שנקבע בתקציב (2% מהתמ''ג) והרחק מהיעד החדש (כ-3% מהתמ''ג). אלא ששטייניץ נמנע מעימות כשראשי הרשויות המקומיות היו המתנגדים העיקרים להצעת החוק, שבועות ספורים לפני קיום הבחירות.