ביירות: עימותים אלימים לאחר הלווית הבכיר שחוסל

עם סיום מסע הלווייתו של בכיר המודיעין וויסאם אל חסאן, שחוסל בפיגוע בביירות שלשום, פרצו מהומות קשות בבירת לבנון, כשמאות מפגינים מחו נגד הממשלה וקראו לרה"מ מיקאתי להתפטר מיד

עשרות אלפי אזרחים לבנונים השתתפו בצהריים במסע הלווייתו של בכיר המודיעין וויסאם אל חסאן, שחוסל בפיגוע בביירות שלשום. הרשויות בלבנון חששו שמסע ההלוויה יהפוך למפגן פוליטי סוער, והחשש אכן התממש, כשמיד בסיומו החלו המונים להתעמת עם כוחות הביטחון ליד משרדי הממשלה. את מסע ההלווייה ואת ההפגנות.

המפגינים פרצו את אחד מהחסומים של המשטרה ליד מבנה הממשלה בביירות ותבגובה החלו כוחות המשטרה לירות לעברם רימוני גז. במקום התפתחו עימותים אלימים, כשהמפגינים קוראים לראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי להתפטר. ראשי האופוזיציה בלבנון אמרו שהם דוחים כל דיאלוג עם הממשל הנוכחי, עד שראש הממשלה יתפטר.

וויסאם אל חסאן חשף את מהלכיה של סוריה בתוך לבנון, כולל מזימות שנועדו להשפיע על הפוליטיקה הלבנונית. לפני חודשיים הוא חשף תכנית של הממשל בדמשק להפעיל מכונית תופת נגד בכירים בביירות.

בפיגוע בו חוסל שלשום חסאן נהרגו עוד שבעה אנשים ו-80 נפצעו בפיצוץ מכונית התופת בשכונת אשרפייה. בכירים בלבנון מאשימים את סוריה ואת החיזבאללה בחיסול. הם טוענים שממשל אסד מייצא את המשבר במדינה, מעבר לגבולותיה של סוריה.

במסגרת ההכנות להלוויה נפרסו מאות חיילים ושוטרים. חסאן נקבר סמוך למסגד בכיכר הקדושים בבירה. פעילים סונים כבר החלו בהפגנות שהפכו לעימותים אמש בביירות. הם שרפו צמיגים וקראו קריאות נגד חיזבאללה וסוריה, ונגד ראש הממשלה המכהן נאג'יב מיקאטי.