הסיוט של יחימוביץ' ולפיד מתממש: סדר היום הפך לביטחוני

ביום שיו"ר "יש עתיד" ויו"ר העבודה מציגים שני כוכבים חדשים ולא מוכרים - החמאס מקלקל את התוכניות

הסיוט הגדול של שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד מתממש: בדיוק ביום שבו קבעו יו"ר העבודה ויו"ר "יש עתיד" מסיבות עיתונאים להצגת כוכבים חדשים בעלי ערך מוסף חברתי, קילקל הירי בדרום את התוכניות ושינה ברגע אחד את סדר היום לביטחוני.

בעוד לפיד קיווה שהצגתן של שתי הצעירות האלמוניות, עו"ד קארין אלהרר וד"ר עדי קול, תשפר במעט את תדמית הרשימה לאחר הביקורת שנמתחה עליה לאחר הצגתו של יו"ר מזרחי טפחות יעקב פרי בשבוע שעבר, הפכה ההסלמה בדרום את אירוע הצגת שתי הפעילות החברתיות ללא רלוונטי.

גיבוי לנתניהו

לפיד נותר הבוקר (ד') ללא מענה של ממש לאירועים בדרום. בראיון בגלי צה"ל כשנשאל לפיד על המצב הביטחוני בדרום, ניסה להתחמק ממתן מענה ענייני ובחר לענות על השאלות באופן רחב יותר. "אני לא יכול ביום כזה להיות אופוזיציה לוחמנית, זה לא הוגן ולא אחראי. מערכת הביטחון מתמודדת כרגע. תושבי הדרום לא יכולים לחיות כך", אמר לפיד והוסיף כי "אני לא תוקף ממשלה שנמצאת בלחימה. אני לא מעודד את ארץ ישראל לעשות דברים דרמטיים. אני חושב ומקווה שגם בצד השני של הגבול יש איום על השלטון. לא יכול להיות שילדים באשכול ובשדות נגב לא ילכו לבי"ס".

גם יעקב פרי, הרכש הביטחוני של לפיד, לא נתפס בציבור כמי שיכול לתת מענה של ממש לאחר שעזב את מערכת הביטחון לפני שנים רבות.

יחימוביץ' נמצאת במצב דומה. במסיבת עיתונאים שכינסה היום הציגה יו"ר העבודה את חילי טרופר, איש חינוך מוערך חובש כיפה, מגזר שממנו שואפת יחימוביץ' "לגנוב" כמנדט, ולצדו את עומר בר לב, שכבנו של חיים בר לב נחשב אולי לסמל, אך גם הוא פרש מהמערכת הביטחונית לפני שנים רבות ולנוכח השינויים הטכנולוגים שהתרחשו בשנים האחרונות לא מהווה אלטרנטיבה ביטחונית של ממש. גם האלוף במיל' אורי שגי,א שהודיע על התמודדותו, אינו נמצא במערכת הצבאית כבר שנים רבות ולא יכול להיחשב למומחה בתחום.

בפגישתו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, העריך היום שר החוץ, אביגדור ליברמן, שההסלמה בדרום תימשך, דבר שמעלה את החשש בקרב שתי המפלגות מאיבוד השליטה על סדר היום בבחירות. לדברי גורמים במטות, קיימת הבנה שסדר היום מעתה ייקבע במידה רבה על ידי החמאס. אפשר לשער שלו היו יודעים כבר במהלך הלילה שחלה הסלמה, היו בוחרים שלא לקיים הבוקר את מסיבות העיתונאים.

בהודעות הרשמית שהוציאה היום יחימוביץ' היא נאלצה לגבות את ראש הממשלה על רקע המצב. "אני מגבה את ראש הממשלה נתניהו ומבינה את המורכבות של הסיטואציה, שבה נדרשת פעולה צבאית לצד שמירה על איפוק. חשוב לי לחזק את תושבי הדרום בשעתם הקשה. צה"ל עושה עבודה מצוינת ואנחנו סומכים עליו בלב שלם", אמרה יחימוביץ'.