דיווחים: ישראל וחמאס הסכימו על הפסקת אש החל מהלילה

כך לדברי גורמים פלסטיניים ■ גל"צ: בתום 3 ימים של ירי טילים מעזה על ישראל, ותקיפה של מטוסי צה"ל בתגובה - הצדדים הסכימו על רגיעה בתיווך המצרים ■ דובר צה"ל: בצבא לא מכירים כל הסכם

ישראל וחמאס הסכימו על הפסקת אש לא-רשמית בתום שלושה ימים של ירי טילים מעזה ותקיפות תגובה של חיל האוויר בעזה - כך לדברי גורמים פלסטיניים שצוטטו ע"י סוכנות הידיעות רויטרס. לפי דיווח בגלי צה"ל, המגעים נעשו בתיווך מצרים וההסכמות נכנסו לתוקפן החל מהלילה (ה') בחצות. ואכן, אף טיל לא נורה הלילה לשטח ישראל, והלימודים בכל יישובי הדרום יתקיימו הבוקר (ה') כסדרם. על אף הדיווחים, מדובר צה"ל נמסר כי בצבא לא מכירים כל הסכם מסוג זה שנחתם עם הארגונים הפלסטינים ברצועה.

מאז סבב ההסלמה האחרון נורו מאז יום שני לשטח ישראל למעלה מ-80 רקטות קסאם וגראד. חמישה בני-אדם נפצעו מהירי, בהם שני עובדים זרים שאושפזו במצב קשה. בתקיפות האוויריות שביצע צה"ל בתגובה ברצועה נהרגו לפחות ארבעה מחבלים לפי דיווחים מהצד הערבי. מחשש מפני התקיפות לא התקיימו אתמול לימודים משני צידי הגבול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז אתמול כי ישראל תמשיך בסיכולים הממוקדים במטרה למנוע מראש ירי טילים לשטח ישראל ואף כי בחר לקבל את עצת שר הביטחון ולמגן את כל יישובי עוטף עזה הרחוקים 4-7 ק"מ מהגדר.

הזרוע הצבאית של חמאס אישרה כי גם היא הייתה מעורבת בירי הטילים השבוע. בהודעה מטעם הזרוע הצבאית וועדות ההתנגדות העממית נאמר כי "הירי הוא תגובה לפשעי ישראל".

ועדות ההתנגדות בעזה: "נמשיך להגיב על התוקפנות הישראלית"

גם הפלסטינים פרסמו אמש הודעות "צינון" על רקע הדיווחים על הפסקת האש. דובר ועדות ההתנגדות, סעיד אבו-מוג'היד, איים כי הפלגים החמושים בעזה ימשיכו להגיב, "כל עוד התוקפנות הישראלית נמשכת". הוא הדגיש כי אנשי הארגון לא מעוניינים בהפסקת אש עם ישראל. "אנו לא מעוניינים להגיע לרגיעה עם ישראל כל עוד הפשעים שלה נמשכים", אמר אבו-מוג'היד. "כל תוקפנות מצד ישראל תיענה בתגובה מיידית".

אמש, אחרי השעה 22:00, שוגרה רקטת גראד מרצועת עזה שכוונה לעיר אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטה בהצלחה. בטרם היירוט נשמעה אזעקת "צבע אדום" בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון.