הקרב בליכוד: 113 מתמודדים נאבקים על 25 מקומות ברשימה

מרשימת המתמודדים בבחירות המקדימות לכנסת בליכוד שנסגרה עולה כי על מקום ברשימה הארצית מתמודדים 37 מועמדים על 20 מקומות

הקרב על מקום ברשימת הליכוד לכנסת מתחיל: 113 מועמדים מתמודדים על 25 מקומות ריאליים ברשימה, על פי הסקרים האחרונים. מרשימת המתמודדים בבחירות המקדימות לכנסת בליכוד שנסגרה היום (ב') עולה כי על מקום ברשימה הארצית מתמודדים 37 מועמדים על 20 מקומות. מרביתם חברי כנסת ושרים מכהנים, וכן מצטרפים חדשים ממפלגות אחרות כגון צחי הנגבי ואבי דיכטר.

על מחוז תל אביב (31) מתמודדים תשעה מועמדים אולם הסיכוי שיצליחו להיכנס לכנסת קלושים. מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, שהיה אמור להתמודד על משבצת זו, וכן ראש המטה לשעבר של שר האוצר, דוד שרן, הסירו את מועמדותם.

בשפלה מתמודדים חמישה מועמדים (מקום 22 ברשימה), במחוז דן מתמודדים שישה על מקום 23 ברשימה, ולרשימת הנשים המתמודדות הגישו חמש את מועמדותן ובהן קטי שטרית, ראש המטה של השר גדעון סער, וכן קרן ברק, הנאבקות על מקומות 24 ו-29 ברשימה.

על המקום ה-25, משבצת המיעוטים, מתמודדים שלושה, על המקום ה-26, ששייך למחוז הגליל והעמקים מתמודדים שבעה, בנגב הממוקם במקום 27 ברשימה מתמודדים שישה, על מקום 28 השמור לירושלים מתמודדים שבעה, ו-11 מועמדים נלחמים על מקום במשבצת העולים (30), בהם גם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שסיכויי להתברג במקום גבוה ברשימה גדולים.

על משבצת הצעירים מתמודדים שניים בלבד במישור החוף (מקום 33) מתמודדים שבעה ובהם אבי שמחון, יועצו לשעבר של שר האוצר, יובל שטייניץ שהתפטר רק לפני שבועות ספורים מתפקידו על מנת להתמודד אולם לאחר האיחוד עם ישראל ביתנו, הסיכוי שיצליח לכבוש מקום בכנסת הוא קלוש. במועצות האזוריות מתמודדים ארבעה, ביש"ע רק מתמודד אחד ברשימה, ואילו רק שניים בחיפה (מקום 32).

שאר המועמדים נאבקים על מקומות לא ריאליים ברשימה, שאינה כוללת את האיחוד עם ישראל ביתנו.