נתניהו: "אם הירי יימשך לא נהסס לנקוט צעדים רחבים יותר"

רה"מ נפגש עם שר החוץ הגרמני והבהיר כי הוא מעוניין ב"הסדר ארוך טווח שיבטיח שנשקים כאלה לא ייכנסו שוב לרצועת עזה" ■ שר החוץ הגרמני: "גרמניה עומדת לצד ידידינו בישראל; תנאי מוקדם להפסקת אש - הפסקת ירי הטילים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי אם יימשך הירי מהרצועה ישראל לא תהסס לנקוט צעדים.

הבוקר (ג') נפגש נתניהו בלשכתו בירושלים עם שר החוץ של גרמניה גידו ווסטרוולה. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "גרמניה הפגינה תמיכה חד משמעית ועקבית במדינת ישראל. בזמן שאנו משוחחים כעת, ערי ישראל מופגזות ויש התקפות רקטות על באר שבע. לארגוני הטרור בעזה אין חמלה והם יורים על אזרחים בזמן שהם מתחבאים מאחורי אזרחים. אנו עושים את ההיפך. עבורנו, בכל פעם שיש נפגעים אזרחים זהו כישלון מבצעי, ועבורם זוהי הצלחה. זהו הבדל מהותי ותושבי ישראל לא יכולים לסבול את המצב הזה בו ערינו נמצאות תחת מתקפה מתמדת".

נתניהו אמר שהוא "מעדיף פתרון מדיני" והביע תקווה שניתן יהיה להשיג פתרון כזה. עם זאת, הוא הבהיר כי אם לא יושג פתרון מדיני - "יש לנו את הזכות המלאה להגן על עצמנו באמצעים אחרים ונשתמש בהם".

רה"מ אמר לשר החוץ הגרמני כי "אני מאמין שגרמניה יכולה למלא תפקיד חיובי בניסיונות למצוא פיתרון סיום לסכסוך זה והסדר ארוך טווח שיבטיח שנשקים כאלה לא ייכנסו שוב לרצועת עזה ואני מקווה לדון איתך בכך. כאמור, אנו מחפשים פתרון מדיני באמצעות מגעים להפסקת אש, אך אם הירי יימשך נאלץ לנקוט בצעדים רחבים יותר ולא נהסס לעשות זאת".

ווסטרוולה השיב לנתניהו: "אני כאן כדי להדגיש שגרמניה עומדת לצד ידידינו בישראל ולישראל יש את כל הזכות להגן על עצמה ועל אזרחיה מפני התקפות טילים מעזה. כמובן שכעת עלינו לבחון ולדון כיצד ניתן להגיע להפסקת אש, אך יש תנאי מוקדם אחד לכך - הפסקה של התקפות הטילים על ישראל. זהו מסר ברור לא רק של ממשלת גרמניה, אלא גם של שרי החוץ האירופים מאתמול. אני מקבל בברכה את דבריך, שאתה שואף לפתרון מדיני ואנו מסכימים לכך באופן מוחלט. חשוב גם לוודא שמצרים תמלא בכך תפקיד מרכזי".

עוד אמר שר החוץ הגרמני כי גרמניה מוכנה לסייע ולתמוך: "נעשה כל שביכולתנו למען האינטרסים של ידידינו בישראל ונעשה כל שביכולתנו להביא להפסקת אש".

בפגישה הציג רה"מ לשר החוץ הגרמני תמונות ותצ"א המראים כיצד פועל החמאס בין אזרחים כדי לירות על אזרחים בישראל.