מזל טוב, זה טיל: תושב עזה קרא לבנו הנולד "פג'ר 5"

האב הנרגש הסביר: "הטכנולוגיה של הטילים הללו כפתה על הכיבוש להיענות לדרישות ההתנגדות" ■ חמאס: נזק מבצע "עמוד ענן" - יותר ממילארד דולרים

תושב רצועת עזה החליט לקרוא לבנו שנולד שלשום על שם "גיבור המערכה" של חמאס במבצע "עמוד ענן" והעניק לו את השם "פג'ר 5" - כך מדווח היום בכלי תקשורת המזוהים עם הארגון ברצועת עזה.

לתושב עזה מוחמד א-שאפעי נולד בסוף השבוע ילדו השישי. "החלטתי להעניק לבני את השם, כאות גאווה בהתנגדות הפלסטינית וכאות שמחה גדולה על פגיעת הטילים הללו בבאר שבע הכבושה", הוא סיפר לכלי התקשורת של החמאס. "הטכנולוגיה של הטילים הללו כפתה על הכיבוש להיענות לדרישות ההתנגדות".

א-שאפעי, תושב מחנה הפליטים א-נוסייראת במרכז רצועת עזה, סיפר עוד כי התכוון להעניק לבנו את השם "רמאח", על שמו של חברו רמאח אל-חוסני, אלא שהוא החליט לשנות את השם "לאור עוצמתו האדירה של הפג'ר 5 במערכה", לדבריו. הוא הודה לאירן על תמיכתה בפלגים החמושים בעזה, וקרא למדינות ערב להמשיך ולתמוך בתושבי עזה. "יש לחמש את הרצועה בכל הציוד הנדרש, על מנת להשיג את הניצחון על הכיבוש הישראלי", אמר.

חמאס: נזק מבצע "עמוד ענן" - יותר ממילארד דולרים

בתוך כך, 4 ימים אחרי שהכריז על הפסקת אש עם ישראל, טוען חמאס כי עלות הנזקים שנגרמו כתוצאה מתקיפות צה"ל חצה את מיליארד הדולרים. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר א-נונו: "נזקי התוקפנות הישראלית על עזה - יותר ממילארד ו-200 מיליון דולרים. הנזקים נגרמו למגזרים השונים ברצועה".

"200 בנייני מגורים הושמדו כליל", ציין א-נונו במסיבת עיתונאים שכינס בעזה. "8,000 מבנים נוספים נהרסו באופן חלקי. 42 מבנים נוספים שאינם מאוכלסים הושמדו כליל - ובהם מבנים ומוסדות ממשלתיים, וכן מטות ביטחוניים".

מאות מוסדות נוספים של הממשל בעזה נפגעו באופן חלקי. לדברי בכיר החמאס, שלושה מסגדים נהרסו חלקית כתוצאה מאש צה"ל, כמו גם מבנים הקשורים לענף הרפואה. ניכר כי הצהרותיו של א-נונו מסמלות ניצן ראשון של מאמצים לגיוס תרומות וסיוע כספי נוסף לרצועת עזה ולממשל חמאס - בעקבות מבצע "עמוד ענן".