האם מעבר בסיסי צה"ל לנגב יפריח את השממה?

המושב "הנגב - החזית הכלכלית של ישראל", שיתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", יציג את אפשרויות ההשקעה הרוחביות בנגב

פיתוחו הכלכלי של הנגב ומושג "הפרחת השממה" הוא אתוס השזור בתולדותיה של מדינת ישראל ומצוין באירועים והחלטות היסטוריות, החל ממעברו של ראש ממשלת ישראל, דוד בן-גוריון, לגור בשדה בוקר וכלה במינוי שרים מיוחדים לפיתוח הנגב והגליל.

בפועל, רבות נאמר אך לא מספיק נעשה לפיתוח האזור המדברי, החולש על 60% משטח מדינת ישראל. דווקא המעבר של צה"ל אל הנגב - שנועד במידת מה לפנות שטחים במרכז הארץ - יהיה זה שיוכל לתת רוח גבית משמעותית לפיתוח דרום הארץ. תהליך העתקת בסיסי צה"ל לנגב יביא לידי השקעה ישירה של מיליארדי שקלים בשנים הקרובות בנגב על ידי משרד הביטחון וצפוי להגדיל את התוצר המקומי בנגב בהיקף של מספר מיליארדי שקלים בשנה. בנוסף, האזור צפוי לחיזוק משמעותי של אוכלוסייה בת עשרות אלפי נפשות בעלת אפיון סוציו אקונומי גבוה.

המושב "הנגב - החזית הכלכלית של ישראל", שיתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", יציג את אפשרויות ההשקעה הרוחביות בנגב, הן הממשלתיות והן של הסקטור הפרטי, יחשוף את הפוטנציאל הכלכלי והעסקי וינתח את השינויים הצפויים שישפיעו על האזור.

המושב יארח את אפי שטנצלר, יו"ר קרן קיימת לישראל; יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה; אורנה הוזמן בכור, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל; ועו"ד נעמה דהן, מנכ"לית קרן מיראז'. המנחה תהיה דנה וייס, חדשות ערוץ 2.

***

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה מהארץ ומהעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012:

http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4281&leadid=376