דיווח: סוכל משלוח נשק מאיטליה לרצועת עזה

התקשורת האיטלקית מדווחת כי כלי נשק שהיו מיועדים למצרים נמצאו במכולת מטען בנמל נאפולי שבדרום איטליה ■ המשטרה המקומית מעכבת את כל המשלוח, 5 מכולות, ובודקת האם יש בו כלי נשק נוספים

נשק שהוחבא במכולות מטען נמצא על ידי המשטרה האיטלקית בנמל נאפולי שבדרום המדינה. הנשק היה אמור לעלות על ספינת משא למצרים, והיעד הסופי שלו היה אמור להיות רצועת עזה. המשטרה המקומית אישרה את הדברים, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות האיטלקית ANSA.

הנשק כלל בין השאר משגר רקטות, כל על פי המשטרה המקומית. הנשק היה אמור לעלות על ספינה מצרית, שמעוכבת בנמל מאז אמש. המכולה בה נמצאו כלי הנשק היא חלק ממשלוח בין חמש מכולות, שנבדק כעת בידי רשויות המכס האיטלקיות.

סוכנות הידיעות מדווחת כי המידע על הימצאות הנשק במקום הגיע מישראל. האזור בו נמצאו המכולות נסגר על ידי המשטרה, והוא נמצא גם בפיקוח צבאי. אזרח מצרי נעצר באיטליה בעקבות הימצאות כלי הנשק, אך לא נמסרו פרטים נוספים על תפקידו או זהותו. איטליה: מבעלות הברית המרכזיות של ישראל

ישראל טוענת כי אירן עומדת מאחורי הברחת נשק בקנה מידה נרחב לרצועת עזה. בעבר נטען כי ישראל הפציצה שיירת מכוניות בסודן לחופי הים האדום וגם תקפה מפעל נשק בבירת סודן חרטום - כי אלו לכאורה עסקו בהעברה וייצור של נשק לחמאס השולט ברצועת עזה.

איטליה נחשבת לאחת מבעלות הברית המרכזיות של ישראל באירופה. יש בין המדינות יחסים דיפלומטיים טובים וגם קשרי ביטחון איתנים, כולל אימונים משותפים לחילות האוויר של המדינות. ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני נחשב בעת כהונתו (עד סוף 2011) כאחד מידידיה הגדולים של ישראל באירופה.

הדיווח נדחק מהכותרות הראשיות באיטליה בשל המשבר הפוליטי שחווה המדינה: אתמול הודיע ראש הממשלה הנוכחי מריו מונטי כי יתפטר מתפקידו לאחר שאיבד את הרוב בפרלמנט ברומא. ברלוסקוני, ראש הממשלה לשעבר, הודיע מצידו כי יתמודד שוב לתפקיד ראש הממשלה.