סופו של אסד קרוב? רוסיה נערכת לפנות אזרחיה מסוריה

אחרי שבמוסקבה אמרו כי אסד מאבד שליטה, נראה כי הרוסים כבר נערכים לשלב הבא ■ סוכנות הידיעות אינטרפקס מדווחת כי שתי ספינות מלחמה הפליגו לכיוון סוריה לסייע במקרה של פינוי אזרחי סוריה

האם סופו של אסד מתקרב? ימים ספורים לאחר הודעת סגן שר החוץ הרוסי שקרא לאזרחיו להיערך לפינוי מסוריה, שלחה רוסיה מספר ספינות קרב לים התיכון על מנת לפנות אזרחים משטח המדינה השרויה במלחמת אזרחים - כך אומר בכיר בחיל הים הרוסי לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפרקס.

על פי הדיווח, שתי ספינות קרב, מיכלית וכלי שיט נוסף נשלחו מנמל בים הבלטי לעבר המדינה המשוסעת שאזרחיה נלחמים זה בזה כבר 18 חודשים. "הספינות בדרכן לחופי סוריה על מנת לסייע בפינוי אפשרי של אזרחים רוסים", הבהיר הגורם הבכיר. "ההכנות ליציאה בוצעו במהירות והיו בדרגת סיווג גבוהה".

המהלך מתרחש ימים ספורים לאחר הודעת סגן שר החוץ הרוסי שהציג לראשונה סדקים בתמיכה הגורפת במשטרו של הנשיא אסד כשטען שהוא מאבד שליטה על מדינתו וכי המורדים עשויים לנצח במאבק על המדינה.

דבריו של סגן השר, מיכאיל בוגדנוב, מהווים שינוי דרמטי בטון של מוסקבה, אחת התומכות הבודדות של המשטר הסורי שהקפידה להעניק לו גיבוי למרות הביקורת הבינלאומית החריפה. מדובר בהתבטאות שעשויה לשנות את העמדה הרוסית כלפי מלחמת האזרחים שמשתוללת בסוריה, ולראשונה מטילה ספק בהמשך שלטונו של אסד.

"אנו צריכים להביט על העובדות בעיניים פקוחות", אמר סגן השר. "הממשל בסוריה מאבד שליטה ביותר ויותר טריטוריות. למרבה הצער, אי אפשר לפסול אפשרות של ניצחון לאופוזיציה".