חמישה חיילים נפצעו בעימות עם פעילי ימין בעת פינוי מאחז

חמישה לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל בעימות שפרץ עם כ-250 פעילי ימין בעת פינוי המאחז הבלתי חוקי עוז-ציון שבבנימין, סמוך לבית אל

כוחות של צה"ל, המשטרה ומשמר הגבול התעמתו הערב (ו') עם כ-250 פעילי ימין בעת פינוי המאחז הבלתי חוקי עוז-ציון שבבנימין, סמוך לבית אל. חמישה לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל. הפצועים טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי רפואי. פעיל אחד נעצר במהלך העימותים בחשד לתקיפת שוטר.

כמו כן, במהלך העימותים נורו רימוני הלם. בנוסף, נוקבו צמיגיהם של שני כלי רכב של משמר הגבול. נכון לעכשיו, הפעילים נותרו על הגבעה במאחז, המאחז לא פונה והכוחות נסוגו לאחור, ככל הנראה בגלל כניסת השבת.

על האירוע פיקד מפקד חטיבת בנימין, אלוף משנה יוסי פינטו. המאחז עצמו, שהוקם בשטח צבאי סגור, פונה כבר מספר פעמים, אך יושב מחדש. בכמה מקרים התרחשו עימותים אלימים בין פעילי ימין לכוחות הביטחון.

ממפלגת העבודה נמסר כי "האירועים האלימים במאחז הבלתי חוקי עוז ציון הם תוצאה ישירה של מדיניות הקריצה של נתניהו למתנחלי המאחזים לאורך 4 השנים האחרונות. מי כמו אותם פורעי חוק יודעים לזהות את רפיסותו של ראש הממשלה מול מפעל המאחזים הבלתי חוקיים ולנצל אותה כדי להרים יד על ריבונותה של מדינת ישראל. אנו קוראים לראש הממשלה המצהיר על עצמו כחזק, אך כשמדובר במאחזים הופך לחלש בצורה מדאיגה, לדאוג לכך שחוקי מדינת ישראל ישמרו מעבר לקו הירוק כמו שהם נשמרים בתוכו. כל דבר אחר יהווה פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית ובכוחה של הממשלה למשול".