כביש 1 נחסם מירושלים עד לטרון; שיא בצריכת החשמל

(עדכון) - המערכת החורפית אומנם כבר הגיעה לשלביה האחרונים, אך כמויות משקעים אדירות עודן יורדות והסבו נזק בחלק מהאזורים ■ נהגים שמעוניינים להגיע לירושלים או לצאת ממנה יאלצו להשתמש בכביש 443

עם ירידת הפתיתים הלבנים בעוד ועוד אזורים בבירה נראה היה שהחסימה הזו בלתי נמנעת: אגף התנועה החליט לסגור הערב את כביש מס' 1, תל אביב-ירושלים מלטרון מזרחה לכיוון ירושלים ובכיוון ההפוך מירושלים לשער הגיא.

ההחלטה התקבלה לאחר שעל הכביש המרכזי הצטברה שכבה של קרח מעורב בשלג ונשקפת סכנה של ממש להחלקה לנוסעים על הכביש. המשטרה מפנה את הנהגים שנמצאים באזור בשעה זו לכבישים חלופיים. הנוסעים מתבקשים כמובן להתרחק מהאזור כמה שניתן ולעשות שימוש בנתיבי תחבורה חלופיים, או פשוט להשאר בבתים ולהמנע מנסיעות מיותרות לירושלים וממנה.

במספר יישובים לא יתקיימו מחר לימודים: ברמת הגולן ביישובים עין קיניא, מסעדה, בוקעתא, מג'דל שמס, רג'ר ואביטל; בגליל העליון: סאסא, צפת, בית ג'אן, חורפיש, מרום גליל ומעלות; בשומרון: אלון מורה, איתמר, יצהר, הר ברכה.

היום, אחרי המתנה מורטת עצבים, הגיע סוף כל סוף השלג לירושלים. הוא אומנם לא נערם בכמויות גדולות, אבל צבע את הבירה במראה לבן ומרהיב. בחלקים נרחבים של הארץ ירד גשם וברד - מה שבינתיים צפוי להימשך, אם כי לא לזמן רב.

בתוך כך, הערב נרשם שיא כל הזמנים בביקוש החשמל החורפי, של 11,240 מגה וואט.

הלילה יוסיף לרדת מדי פעם גשם, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. הוא ילווה בסופות רעמים יחידות. באזורים ההררים - ובהם ירושלים - ימשיך לרדת שלג עד לשעות הצהריים של מחר. הרוחות יילכו וייחלשו בהדרגה, וכך גם כמויות המשקעים. הטמפרטורות יישארו נמוכות מהרגיל והחשש מפני שיטפונות נותר בעינו.

הערב תכונס צמרת עיריית ירושלים להערכת מצב שבה יוחלט האם לקיים מחר את הלימודים בעיר כסדרם. בעקבות תנאי מזג האוויר, סגרה המשטרה לתנועה את קטע כביש 60 שמדרום לבירה בשני הכיוונים - ממחסום המנהרות, דרך כביש גוש עציון ועד למבואות חברון.

צפונה משם, ברמת הגולן ובגליל העליון, נערמה שכבה עבה של שלג. בעקבות הסופה נחסם לתנועה כביש 89 בקטע שבין ראש פינה לצפת וממנה לעין זיתים. בגולן נסגרו צירי התנועה בין עין קיניא למסעדה וכן צומת מפל סער לכיוון מג'דל שמס.

המפגעים: בני משפחה נסחפו בג'יפ, הקישון הציף אזורים

פרט ללובן המרהיב ולכמויות המשקעים הנאות, גרם גם היום מזג האוויר הסוער לא מעט שיבושים: זוג הורים ושלושת ילדיהם נלכדו אחר הצהריים בג'יפ המשפחתי, שנסחף במים הגועשים שהציפו את הסכר המקומי. אחרי פעולות חילוץ ממושכות, הם הועברו ללא פגע למקום מבטחים.

גם חיפה רוותה לא מעט גשם, שגרם לנחל הקישון לעלות על גדותיו. הדבר גרם להצפות שטחים סביב גדותיו. באירוע אחר - בנתניה - התמוטט עץ על מסילת הרכבת וגרם לשיתוק התנועה מצפון לדרום למשך 10 דקות. זמן קצר אחר כך היא התחדשה כסדרה.

ומה יהיה בהמשך? ביום שישי תחול התחממות קלה, אך עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה. השמיים יהיו מעוננים חלקית ולעיתים מעוננים, וגשם מקומי - לרוב קל - ייתכן בעיקר בצפון. בשבת תורגש עלייה קלה נוספת בטמפרטורות - וביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר במזג האוויר.