אולמרט ממשיך לתקוף: "נתניהו קנה מגרמניה צוללת ב-500 מיליון אירו - בניגוד להמלצות מע' הביטחון"

לאחר שטען כי הממשלה בזבזה 11 מיליארד שקל על תקיפה באיראן, רה"מ לשעבר ממשיך היום במתקפה נגד נתניהו: "רכישת הצוללת מגרמניה - מגלומנית" ■ נתניהו, הבוקר: לא בזבזנו ■ זינוק בגירעון התקציבי והמסחרי של ישראל

העימות החזיתי בין ראש הממשלה בהווה לראש הממשלה לשעבר כנראה רחוק מסיום: לאחר שבריאיון לתכניתנו "אולפן שישי", אמר אהוד אולמרט כי ממשלת נתניהו הוציאה 11 מיליארד שקלים על הכנות לקראת תקיפה באירן שלא הייתה ולא תהיה, הבוקר (א') הוא אמר שישראל רכשה צוללת בניגוד להמלצות אנשי מערכת הביטחון.

בדברים שאמר במהלך כנס במכללת עמק הירדן, אמר ראש הממשלה לשעבר כי "ישראל קנתה לאחרונה צוללת מגרמניה ב-500 מיליון אירו, בניגוד להמלצות בכתב של מפקד חיל הים ובכירים נוספים במערכת הביטחון. זו רכישה מגלומנית שנעשתה רק בשל גחמות".

"אמירה תמוהה וחסרת אחריות"

מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה הבוקר כי "בסוף השבוע היה מי שביקר את הממשלה בראשותי על ההשקעות שביצענו בביטחון. ובכן, בניגוד לממשלות שהשקיעו מיליארדים בהתנתקות, אנחנו השקענו מיליארדים בהתעצמות שנועדה להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל". נתניהו פירט את השקעת ממשלתו בכיפת ברזל, בגדר הביטחון בדרום, במערך הסייבר וביכולות נוספות. "לא במקרה המצב הביטחוני במדינה הוא הטוב ביותר מזה שנים רבות, וזה מול טלטלה ביטחונית אדירה סביבנו ובאזורנו", הוסיף נתניהו.

הבוקר הגיב ראש הממשלה לראשונה בקולו. בריאיון לגולן יוכפז ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל הבהיר נתניהו כי דבריו של אולמרט הם בגדר "אמירה תמוהה וחסרת אחריות".

"אינני מתכוון לפרט את הוצאות הביטחון שלנו", אמר נתניהו. "מדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה לעצור את אירן מלהשיג נשק גרעיני. זאת הייתה ותישאר המשימה מספר אחת שלי כראש ממשלה, ומי שלא מבין שזה האיום החמור ביותר של ישראל, אני חושב שלא יכול להנהיג את ישראל. בארבע השנים האחרונות השקענו הרבה מאוד בהרבה תחומי ביטחון אנחנו במקום אחר מבחינת היכולות של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה ואני גאה על כך, אין פה בזבוז של שקל".

ראש הממשלה הוסיף: "הכספים שהשקענו, ואני לא מתייחס לסכומים, הם למען מטרה נעלה. אנחנו השקענו בזה והשקענו בדברים אחרים, וטוב שהשקענו".