ראובן ריבלין קורא לברק אובמה לנאום מעל בימת הכנסת

יו"ר הכנסת לשעבר רובי ריבליון קרא לנשיא ארצות-הברית, שעתיד לבקר בישראל בחודש הבא, לבוא לכנסת ולנאום שם

על רקע ביקורו הצפוי של נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, בישראל בחודש הבא, קרא הבוקר ח"כ ראובן (רובי) ריבלין לנשיא האמריקני לקיים את נאומו מעל בימת הכנסת.

"אם הנשיא אובמה מעוניין לדבר אל העם בישראל, הוא יכול לעשות זאת רק מעל בימת הכנסת. כל מנהיגי העולם שהגיעו לישראל, ובהם נשיאי ארה''ב שקדמו לו ונשיא מצרים סאדאת, ביקרו בכנסת מתוך הבנה שהכנסת היא בית הנבחרים של העם בישראל ומקור עוצמתה וכוחה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית", אמר הבוקר ריבלין, שעד אמש נשא בתפקיד יו"ר הכנסת, אולם עם השבעת הכנסת ה-19 מונה זקן חברי הכנסת לתפקיד עד למינוי יו"ר קבוע.

"הכנסת כזירת ויכוח והכרעה היא המקום הבלעדי להצגת תכניות מדיניות וכל מהלך שיש לו השלכה מכרעת על מדינת ישראל", הוסיף ריבלין. "פנייה לציבור הישראלי, גם של ראשי מדינות ידידותיות ראוי שתעשה מעל בימת הכנסת, וללא כל ספק הכנסת וחבריה ידעו לכבד ולהוקיר את המעמד".

הבית הלבן אישר אתמול (ג') כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יגיע לביקור בישראל בחודש הבא, לאחר הרכבת הממשלה החדשה. זה יהיה ביקורו הראשון במדינה כנשיא. הוא ביקר בישראל ב-2008, כאשר היה סנטור ורץ לנשיאות, ושהה, בין השאר, גם בשדרות.