פושט רגל? כ-4 מ' ש' שכר בשנה למוטי זיסר באלביט הדמיה

נוסף על השכר באלביט הדמיה ובפלאזה סנטרס זכאי זיסר לתשלום שנתי של 5% מעלויות הבנייה של פרויקטים שיוזמת אלביט הדמיה ■ סכום זה מגיע על פי הערכות למיליוני דולרים בשנה

על רקע קריסת עסקיו של מוטי זיסר, מעלה בדיקת "גלובס" כי בעל השליטה באלביט הדמיה גרף לכיסו בשנים האחרונות שכר עתק בעלות מצטברת של עשרות מיליוני שקלים (כ-4 מיליון שקל בשנה). אלביט הדמיה היא חברה דואלית שאינה מחויבת בפירוט תשלומי השכר לבכירים.

לבד מהשכר שמקבל זיסר באלביט הדמיה ובחברה הבת פלאזה סנטרס, זכאי זיסר (באמצעות חברת ניהול פרטית) לתשלום שנתי בגובה 5% מעלויות הבנייה של פרויקטים שיוזמת החברה, בגין שירותי "תיאום, תכנון, ביצוע והשגחה" של הפרויקטים, בעלות שמגיעה על פי ההערכות למיליוני דולרים בשנה.

על פי הסכמים מאמצע העשור הקודם מקבל זיסר (שוב, באמצעות חברת ניהול) שכר חודשי של 75 אלף דולר (כ-300 אלף שקל) על פי הפירוט הבא: 50 אלף דולר מאלביט הדמיה ועוד 25 אלף דולר מפלאזה סנטרס. זאת, נוסף על החזר הוצאות והטבות שונות, ובונוס של עד 3.5% מהרווח השנתי לפני מס (שיכול להגיע עד 18 מיליון שקל). עד חודש יולי האחרון כיהן זיסר בתפקיד יו"ר אלביט הדמיה, ומאז הוא משמש כמנכ"ל החברה.

לא מחויבת לפרט שכר

מניות אלביט הדמיה נסחרות בישראל ובנאסד"ק . כחברה זרה הנסחרת בארה"ב היא איננה מחויבת לפרט את עלויות השכר של בכיריה, שכן היא נהנית מפטורים בשתי הבורסות.

אלביט הדמיה עוסקת בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו. החברה פועלת גם בתחום הביומד, באמצעות החברה הבת אלביט מדיקל טכנולוג'יס. לפי דוח מקורות ושימושים שפורסם בחודש שעבר, אמורה החברה לשלם השנה 732 מיליון שקל, אך בקופתה מזומנים בגובה 116 מיליון שקל בלבד.

בימים האחרונים מרכזת החברה עניין רב על רקע הניסיון של זיסר להעביר הסדר חוב מהיר, הכולל תספורת של יותר ממיליארד שקל לחוב האג"ח של החברה. היום התברר כי בנק הפועלים, נושהו של זיסר עצמו, מתכוון להגיש בקשה לכינוס נכסים נגד זיסר, מהלך שעלול לטרפד את הסדר החוב.

בסוף השבוע הגישה אלביט הדמיה מתווה הסדר חוב למחזיקי האג"ח, שבו היא מציעה להם להמיר את מרבית החוב, בערך מתואם של 2.2 מיליארד שקל, למניות החברה.

לזיסר עצמו אין יכולת להזרים כסף לחברה, אך הוא נהנה מתמיכה של שתי הקרנות הזרות, יורק ו-dkpartners, שככל הידוע הגיעו להחזקה של כ-1 מיליארד שקל ע.נ באג"ח אלביט הדמיה (כמחצית מהחוב).

המתווה שמציע זיסר (ושיישומו נמצא כעת, כאמור, בספק גדול) יהפוך את הקרנות הזרות לבעלות השליטה באלביט הדמיה, בעוד שהוא עצמו ידולל מהחזקה של 53% כיום ל-15%-20% בלבד, ויקבל אופציה להגדיל את החזקותיו בעתיד.