קשה לצפייה: כלב בולדוג "קרע" את פניו של נער ממבשרת

"ירדתי מהאוטו. בולדוג התקרב אליי כמה צעדים. הלכתי אחורה. ואז הוא קפץ עליי ישר לפנים ונתן לי ביס מעל הגבה. הוא הפיל אותי ונתן לי עוד כמה ביסים. קמתי והתחלתי לרוץ, אך הוא קפץ עליי שוב"

תקיפת כלב הסתיימה השבוע בקרעים בפנים ופציעה חמורה של נער בן 14.5 ממבשרת ציון. האירוע התרחש ביום ב' בשעה 19:20, כאשר הנער, שי ברזני, ירד מרכב ברחוב השלום במבשרת ציון. הכלב, מסוג בולדוג, התנפל מיד על הנער ותקף אותו בפנים, תוך שהוא גורם לו לשני קרעים בפנים ופציעה ביתר חלקי גופו.

"ירדתי מהאוטו. כלב התקרב אליי כמה צעדים. הלכתי אחורה. ואז הוא קפץ עליי ישר לפנים ונתן לי ביס מעל הגבה. הוא הפיל אותי ונתן לי עוד כמה ביסים. קמתי והתחלתי לרוץ אך הוא קפץ עליי שוב. נתן לי ביס ביד, הפיל אותי שוב ונשברה לי היד ואז הוא תפס אותי ברגל וממש ננעל על הרגל", מספר שי ל"גלובס". הנער עצמו ניצל הודות לתושייה שגילתה אחותו שיר. "שיר דחפה את הכלב ומשכה אותי. היא הצליחה לשחרר אותי מהכלב. נכנסנו לאוטו ירד לי המון דם והיו לי סחרחורות. כמעט התעלפתי", אומר שי.

הנער פונה לבית חולים הדסה עין-כרם, שם הוא מאושפז גם היום. "יש לי 40 תפרים בפנים. אני בהתאוששות עם אנטיביוטיקה באינפוזיה כל שמונה שעות", הוא מספר.

- מה עשה הבעלים של הכלב בעת התקיפה?

ברזני: "הוא היה לידו. היה אדיש. הוא תפס אותו בקולר וניסה לחבר לו את הרצועה".

ההורים המבוהלים מיהרו להגיש תלונה במשטרה. לדבריהם, בעל הכלב הלך מהמקום מבלי להשאיר פרטים והוא אותר על-ידי המשטרה רק כעבור 24 שעות.

"ברגע שנוגע לנו מי הבעלים של הכלב, התקשרתי כדי לבדוק אם הכלב מחוסן לכלבת. בעל הכלב טען שהכלב היה עם בנו בעת האירוע והוא סיפר לו שהכלב נשך ילד באצבע ושזו רק נשיכה באצבע. אמרתי לו שהתקיפה הזאת הייתה יכולה להרוג ילד", מספר האב, אורי ברזני, ל"גלובס".

לדבריו, "הרופאים אמרו שהיה לנו נס הגדול שהנשיכה באוזן לא הייתה נמוכה יותר כי אז הדבר היה עלול לפגוע בעורק ראשי והילד היה מאבד את חייו. הרופא גם אמר שאם הנעל לא הייתה חזקה מספיק, הוא היה מוציא לו את הבוהן. חד משמעית. חשבנו שמדובר בכלב בולדוג ועכשיו אומרים לנו שמדובר בבולדוג. זה מה שקורה מכלב לא מסוכן? רק אחרי שהוא יהרוג בן אדם יגידו שהכלב מסוכן?".

יצוין כי על-פי חוק כלב, מכל סוג שהוא, חייב ברצועת הולכה בעת שהותו בשטח ציבורי. כמו כן, כלב מסוכן חייב רסן על פיו.

החוק מגדיר שמונה זנים של כלבים מסוכנים. כמו כן, החוק קובע כי כלב מעל גיל שלושה חודשים שגרם לחבלה, מוגדר גם הוא ככלב מסוכן על פי חוק.