דיווח בלבנון: "סגנו של חסן נסראללה נפצע בסוריה"

אתר לבנוני מדווח כי נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה, נפצע כתוצאה ממטעני חבלה כשהיה בדרכו ללבנון ■ על פי הדיווח, גם קצין סורי בכיר שהיה אחראי על פעולות התיאום עם הארגון נפצע ■ טרם ידועים פרטים על מצבם

נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפצע אמש כתוצאה ממטעני חבלה - כך דווח באתר העיתון הלבנוני אל מוסתכבל, שידוע כשופר למתנגדיו של הארגון. טרם ידוע מצבו.

על-פי הדיווח, שמקורו ממורדים סורים, קאסם נפגע בעת שנסע בשיירה ללבנון יחד עם בכירים סורים. בין ההרוגים גם קצין סורי בכיר בשם עלי דרג'אם, שהיה אחראי על פעולות התיאום עם חיזבאללה. השייח סובחי תופיילי, שהיה מזכ"ל חיזבאללה בעצמו ונחשב למתנגד אסד, עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי בפיגוע נפצע גם מפקד כוח בצבא סוריה שלוחם במערב המדינה נגד המורדים.

שיירת הבכירים הסורים, יחד עם קאסם, עלתה ככל הנראה על מטעני חבלה בכביש ביירות - דמשק, סמוך לעיר יאבוס בקרבת הגבול הסורי-לבנוני. אנשי ארגון המורדים, המכונה מוג'הדונה, הוא זה שהניח את המוקשים, ואף אמור לפרסם בשעות הקרובות סרטון שמציג את התקיפה.

בהודעת הארגון נכתב שהפעולה לא כוונה נגד העם הסורי אלא למען המהפכה בסוריה. "מטרתנו להקים חברה שבה ישלוט הצדק, החופש והכבוד לכל אזרחי המדינה על בסיס של אזרחות , וללא אפליה".

במקביל, בעקבות גל הדיווחים בימים האחרונים על מצבו הבריאותי המידרדר של חסן נסראללה, בשל מחלת הסרטן, צפוי מזכ"ל חיזבאללה לשאת הערב נאום פומבי, שיועבר בשידור ישיר בלבנון, ולהזים את השמועות על מצבו.

ערוץ הטלוויזיה הרשמי של הארגון "אל-מנאר", דיווח שנסראללה ינאם בשעה 18:30 (שעון ישראל) במקום לא ידוע בלבנון. זאת צפויה להיות הופעה ציבורית ראשונה של מזכ"ל הארגון מזה שבועות. אמש פרסם "אל מנאר" הכחשה רשמית ראשונה של הפרסומים על ההחרפה במצבו הבריאותי של מזכ"ל הארגון. בהודעה קצרה שנמסרה נאמר שנסראללה לא עזב את לבנון וכי מצבו טוב.