מורדים בסוריה השתלטו על טילי סקאד; השר יעלון: "עוקבים"

הבוקר דווח כי ארגוני מורדים בסוריה שמזוהים עם אל-קעידה השתלטו על מצבורי טילי סקאד ששייכים לצבא אסד ■ "כרגע אנחנו לא רואים בזה איום", אמר יעלון לגלי צה"ל, "כשראינו איום - פעלנו, ועכשיו אנחנו עוקבים אחר המתרחש"

השר לעניינים אסטרטגיים, משה בוגי יעלון מהליכוד-ביתנו, הגיב הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל לדיווחים על כך שארגוני מורדים בסוריה, שמזוהים עם אל-קעידה השתלטו על מצבורי טילי-סקאד ששייכים לצבא אסד.

"אני מכיר את הדיווח. ישראל לא מתערבת במלחמת האזרחים העקובה מדם שמתחוללת בסוריה. אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות, וכרגע אנחנו לא רואים בהן איום. כשזיהינו איום - פעלנו, ועכשיו אנחנו עוקבים אחר המתרחש. נמשיך את המדינויות הזו גם בעתיד". לא ברור האם הטילים הם מבצעיים, והאם גם המשגרים נפלו לידי המורדים.

בינתיים, הנשיא בשאר אסד איים הלילה על ישראל: "דמשק תגיב בדרכה על התקיפה הישראלית במתקן הצבאי, ולא נכריז באיזו דרך" - הזהיר בשאר אסד בריאיון לסאנדיי-טיימס הבריטי.

יעלון אמר כי יש לא מעט יריות מהצד הסורי, אך כי ישראל עדיין מזהה אותן כזליגה בלתי מכוונת של הלחימה הפנימית בסוריה. "התושבים יכולים להמשיך לחיות בביטחון כי צה"ל ערוך להגן עליהם", אמר יעלון. הוא התייחס גם לדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, לפיו ראש הממשלה נתניהו נפגש בשבוע שעבר בחשאי עם מלך ירדן: "אין ספק שבין ירדן לבין ישראל יש יחסים אסטרטגיים המבוססים על אינטרסים משותפים - ביניהם גם סוריה, גם איומים אחרים, רחוקים יותר, וגם הסוגיה הפלסטינית".

יעלון דיבר גם על המאמצים הכושלים, עד כה, להרכבת ממשלה. בריאיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" עם גלית אלטשטיין האשים השר יעלון את יושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט, בכך שהברית שלו עם לפיד פוגעת במחנה הלאומי, כשהיא מחרימה את החרדים.