70% מעורכי הדין: חוק שכר הבכירים לא ישנה את רמת השכר

כך עולה מסקר שנערך בקרב עוה"ד הבכירים שהשתתפו בכנס של D&B ■ כ-60% סבורים כי מינוי לבני לשרת המשפטים ישפיע במידה מועטה על חקיקה פופוליסטית

כ-70% מעורכי הדין הבכירים מעריכים כי חוק שכר הבכירים לא ישנה או יוריד את רמת שכר הבכירים בחברות הציבוריות - כך עולה מסקר שנערך בקרב עורכי הדין הבכירים שהשתתפו בשבוע שעבר בפורום עורכי הדין השנתי שערכה קבוצת דן אנד ברדסטריט.

באותו נושא, 60% מעורכי הדין הבכירים בישראל מעריכים כי חוק שכר הבכירים אינו נחוץ לשיפור פעילות המשק והחברות ולריסון שכר הבכירים. לעומתם, 40% חשבו כי החוק נחוץ על מנת לבלום את שכר הבכירים ולשפר את הפיקוח על החברות הציבוריות.

לשאלה באיזו מידה ישפיע מינויה של ציפי לבני לשרת המשפטים על חקיקה ורגולציה פופוליסטית, ענו 60% מהנשאלים כי מינויה של לבני ישפיע במידה מועטה, 26% השיבו כי המינוי של לבני לא ישפיע כלל על החקיקה הפופוליסטית, ו-13% טענו כי המינוי ישפיע מאוד על תחומים אלה.

עוד עולה מהסקר כי כ-48% מעורכי הדין חושבים שיש מקום ורצוי מה שיותר מהר לחוקק חוק בוררות חובה על מנת ולהקל על העומס בבתי המשפט. לעומתם, כ-35% מעורכי הדין שענו לסקר ציינו כי הנזק של חוק המחייב בוררות יהיה גדול יותר מהתועלת שלו, וכי אין מקום לחוקק חוק מהסוג הזה.

בשאלה שעסקה בהטבות לעסקים קטנים במטרה לקדם רגולציה עצמית - כ-56% מעורכי הדין גורסים כי קיצור תהליכים ביורוקרטיים, כדוגמת רישיונות, רישוי, מכס ותקנים, הוא הפתרון הטוב ביותר על מנת לקדם פיקוח עצמי של עסקים קטנים בישראל.

לעומתם, כ-22% מעורכי הדין השיבו כי חיסיון מנקיטת צעדים פליליים בנושאים כגון: איכות סביבה, תעסוקה והגבלים עסקיים, הוא הפתרון הטוב ביותר. כ-17% מעורכי הדין שהשיבו לשאלה זו, מאמינים כי הפתרון לקידום רגולציה עצמית בעסקים קטנים הוא, הקלות בתנאי מימון מקרנות ממשלתיות לעסקים שיישמו מתודולוגיות מפחיתות סיכון. רק כ-4% מעורכי הדין השיבו כי עדיפות או קדימות בהתמודדות במכרזים ממשלתיים או במכרזים של חברות ממשלתיות הוא בעינם הפתרון הטוב ביותר.

בין עורכי הדין שהשתתפו בפורום: אלי זהר - גולדפרב-זליגמן, יעקב ישראלי - שבלת, גיורא ארדינסט - ארדינסט, בן-נתן, מאיר לינזן - הרצוג, פוקס, אלקס הרטמן - ש.הורוביץ, פטר גד נשיץ - נשיץ, בברנדס , יהודה רוה - יהודה רוה, צבי פירון - מ. פירון, רלי לשם - מיתר, ליקוורניק גבע & לשם, ברדנדויין , יוסי בנקל - ראב"ד, מגריזו בנקל, מוריאל מטלון - גורניצקי, אשר רבינוביץ - ש. פרידמן, יונתן אלטמן - עמית, פולק מטלון, רז טפר - פישר בכר חן וול אוריון, אשר רבינוביץ - ש. פרידמן, חגי שמואלי - יגאל ארנון, איתן גרינברג - גרוס, קלינהנדלר חודק, הלוי, גרינברג , אמיר עמר - עמר, רייטר שוחטוביץ ודודי תדמור מתדמור ושות'.