היועמ"ש וינשטיין: לבדוק האם הסכם נתניהו-ליברמן חוקי

כך הודיעה לשכת היועץ בתגובה לפניית עמותת אומ"ץ, בנוגע למשפט הצפוי להתנהל בפרשת בפרשת השגריר בבלארוס ■ אומ"ץ: "הודעה זו מצביעה על עבירה לכאורה על החוק המחייב להציג בפני הכנסת כל הסכם קואליציוני"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לבדוק את חוקיות ההסכם שנכרת, על פי הפרסומים, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שותפו הפוליטי ח"כ אביגדור ליברמן, שלפיו לא ימונה בשלב זה שר חוץ בממשלת ישראל, ותיק החוץ יישמר לליברמן עד לתום משפטו, בפרשת השגריר בבלארוס, שבו הוא מואשם במרמה והפרת אמונים. כך הודיעה לשכת היועץ המשפטי לממשלה לעמותת אומ"ץ, בתשובה לפנייה שהעבירה התנועה לוינשטיין.

"לאחר עיון בפנייתך", נמסר מלשכת היועץ לאריה אבנרי, יו"ר אומ"ץ, "היא הועברה לטיפולה של עו"ד אורית קורן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני חקיקה. אין באמור משום חיווי דעה או נקיטת עמדה באשר לפנייה לגופה".

פנייתה של אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה נעשתה לפני כחודש, לאחר שליברמן הכריז בתקשורת כי סיכם עם ראש הממשלה נתניהו, שבממשלה החדשה שתורכב לא ימונה שר חוץ, והתיק יוחזק בידי נתניהו עד לסיום ההליכים המשפטיים נגד ליברמן, בתקווה שלאחר מכן הוא יוכל לשוב לתפקיד. לדברי אבנרי, "הודעה זו מצביעה על עבירה לכאורה על החוק המחייב להציג בפני הכנסת כל הסכם קואליציוני. אנו מבקשים את התערבותך המיידית לביטול ההסכם הנדון ולנקוט בצעדים המתבקשים כדי שהחוק יכובד על ידי ראש הממשלה נתניהו וח"כ ליברמן".

פרשת השגריר בבלארוס החלה כהסתעפות של חקירת הפרשה העיקרית שנחקרה נגד ליברמן, בעניין חברות הקש. במסגרת חקירה זו ביקשו המשטרה והפרקליטות לקיים חיקורי-דין בשורה של מדינות, ובהן גם בלארוס. כמה חודשים אחר כך, בעת ביקורו של ליברמן במדינה זו, הדליף לו השגריר דאז זאב בן-אריה פרטים מתוך המסמך. ליברמן מואשם כי בהמשך, לאחר שמונה לשר החוץ, הוא פעל לקידום מינויו של בן-אריה ליועץ במטה המדיני של השר, ואחר כך לשגריר ישראל בלטביה.