ראש בראש: במי להשקיע - באלביט מערכות או ברוקוול?

לאור קיצוצי התקציב הממשלתיים, חברות התעשיות הביטחוניות נדרשות לייצר יותר הכנסות מהמגזר הפרטי ■ כך התחלפה העדפתנו לאלביט מערכות להמלצה עדכנית על רוקוול האמריקנית

מגזר התעשיות הביטחוניות חוזר שוב לכותרות, ולא בפן החיובי, ובעיקר הדברים אמורים לגבי חברות המושפעות בהכנסתן מתקציב ממשלתי בארה"ב. בתחילת החודש לא הצליח הממשל האמריקני להגיע להסכם בגין קיצוצי התקציב, והדבר גרר כניסה לתוקף של קיצוץ תקציבי אוטומטי של כ-1.2 טריליון דולר בעשור הקרוב ושל כ-84 מיליארד דולר השנה. חלק משמעותי מהקיצוץ יחול על החברות בתחום הביטחוני.

לפני כשנה השווינו כאן בין חברת רוקוול קולינס (COL) האמריקנית ואלביט מערכות המקומית. מסקנתנו הייתה אז, כי יש להעניק עדיפות לחברה הישראלית ביחס של 70% מול 30%. היום נשוב לבחון השוואתית את שתי החברות, ומעניין יהיה לראות האם וכיצד מושפעת ההמלצה לאור הנסיבות המשתנות.

בשלהי ינואר פרסמה רוקוול את דוחותיה לרבעון הראשון לשנת 2013. מהדוח עולה, כי החששות מירידה בהכנסה מהמגזר הביטחוני הממשלתי לא "אכזבו", אולם החברה ידעה לפצות על כך עם גידול בהכנסות מהמגזר הפרטי.

בסיכום נתוני הרבעון הציגה החברה רווח למניה של כ-94 סנט, ואישרה תחזיות ל-2013 לצמיחה דו-ספרתית של לפחות 15%. עיקר הגידול מגיע מהמגזר הפרטי, על חשבון קיטון במגזר הביטחוני של הממשל האמריקני, שבו חלה ירידה של כ-6% (התחזיות הן לירידה של כ-10%). לחברה תזרים נקי של כ-23 מיליון דולר ברבעון.

יתרון נוסף שהחברה מנצלת הוא הטבת מס בגין השקעות במו"פ - מה שמייצר מגן מס ומוריד את המס האפקטיבי בחברה לכ-27% (שווה ל-25 מיליון דולר ברווח).

בניתוח המגמה בענף, של המשך צמצום ההוצאות הממשלתיות, ראינו מעבר של החברות לתחום האזרחי על פני הצבאי-ממשלתי. הדבר בא לידי ביטוי גם בדוחות לרבעון הרביעי של שנת 2012 של רוקוול, עם שיפור של כ-2% בשולי הרווח בתחום. צפי החברה הוא כי המגזר הצבאי-ממשלתי ימשיך במגמת התכווצות.

אלביט חשופה פעמיים לקיצוצים

מול רוקוול ניצבת כאמור אלביט מערכות הישראלית. אנו מעריכים, כי מגמת הקיצוץ הביטחוני בארץ (כמו בארה"ב) תשפיע לרעה על החברה. להערכתנו, חוסר הוודאות הפוליטית והצורך בקיצוץ ביטחוני יכולים לפגוע בשולי הרווח של החברה. חשוב לציין כי עיקר שולי הרווח של החברה לא מגיע מהחשיפה לשוק המקומי. הכניסה של אלביט לתחום האזרחי ממשיכה לצמוח.

נציין, כי מסוף דצמבר 2012 דיווחה אלביט מערכות על זכייה במספר מכרזים: למשל, במכרז מול משרד הביטחון בסכום של כ-315 מיליון דולר, הכולל בין היתר מל"טים מסוג הרמס; בסוף ינואר דיווחה החברה על הסכם נוסף בסכום של 35 מיליון דולר בתחום הלוויינים באיטליה; ובאחרונה היא דיווחה על חוזה המשך מול משרד הביטחון בסכום של כ-35 מיליון דולר בתחום המל"טים. אך להערכתנו, אחת מנקודות האור המשמעותיות הייתה פרסום מזכר ההבנות של החברה מול בואינג בתחום ההגנה העצמית של מטוסי נוסעים - מה שממשיך את מגמת החדירה לתחום האזרחי.

להערכתנו, קיימת אפשרות של השפעת קיצוץ התקציב האמריקני גם על התקציב של משרד הביטחון הישראלי, ולכך יכולות להיות אף השלכות על אלביט. המשמעות היא כי אלביט חשופה פעמיים לקיצוצי תקציב: פעם ראשונה אל מול הקיצוץ הממשלתי בארץ, ובשנייה מול הקיצוץ בארה"ב.

מאחר שאלביט טרם פרסמה את דוחותיה לרבעון האחרון של 2012, ערכנו השוואה בין דוחות החברות לרבעון השלישי הקלנדרי של 2012.

עדיפות לרוקוול בתזרים הנקי

תזרים נקי: קיים יתרון משמעותי לרוקוול, עם תזרים חיובי של כ-2.13 דולר למניה, מול תזרים שלילי באלביט של כ-4.38 דולר - עיקרו (53 מיליון דולר) מרכישה חוזרת של מניות ו-100 מיליון דולר החזר חוב לטווח ארוך. על פניו זהו תהליך חיובי למחזיקי החוב.

תשואת דיבידנד: קיים יתרון לאלביט, עם תשואה חיובית של כ-3.4% שנתית או 0.88% ברבעון, מול תשואה של כ-2.43% שנתי או 0.56% ברבעון. גם ברמה שנתית קיים יתרון לאלביט.

בבואנו לבחון את השקעתנו במגזר, היינו מתמקדים בחברות אשר שיעור החשיפה שלהן לתקציבים ממשלתיים נמוך והן נהנות מצמיחה במגזר הפרטי. לאור האמור, בין שתי המניות קיימת, להערכתנו, עדיפות לרוקוול על פני אלביט ביחס של 70% מול 30% בהתאמה.

לסיום נסייג, כי על פי נתוני המסחר שיעור השורטים במניית רוקוול (ביחס להון הנסחר) עומד על כ-6.31% ברמתו הגבוהה השנה. הדבר מעלה את הסיכון במניה, ומעיד על החששות מפני המתרחש במגזר.

הכותבים הם מנכ"ל קרנות נאמנות אקסלנס ומנהל תחום חו"ל במחלקת ההשקעות. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה

מי נותנת יותר ביטחון לתיק
 מי נותנת יותר ביטחון לתיק