אחרי 9 חודשים: מדד מנהלי הרכש שב להצביע על התרחבות

ליידרמן: "מסתמן שיפור באינדיקאטורים לפעילות הכלכלית במשק, בעיקר על רקע השיפור בנתונים הגלובליים"

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש פברואר 2013 עלה בכ-4.3%, חצה את רף 50 הנקודות זו הפעם ראשונה מאז מאי 2012 - והגיע לרמה של 53.6 נקודות.

זה כבר 9 חודשים שהמדד לא מצביע על התרחבות של הפעילות הכלכלית. יתרה מזו, המדד הישראלי גם עקף זו תקופה אורכה את המדד הגלובלי. נזכיר כי מדד שמעל 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות כאשר מדד שמתחת ל-50 נקודת מצביע על התכווצות בפעילות.

לפי כלכלני בנק הפועלים, רמת המדד עברה להצביע על התרחבות בייצור התעשייתי כאשר הרכיבים שתרומתם בלטה לעליית המדד הם תפוקות הייצור, רכישות חומרי גלם ורכישות למלאי. רכיב הביקושים ליצוא נמצא זה החודשי השני מעל רמת ה-50, בעוד שהביקושים המקומיים נותרו מתחת ל-50.

"מסתמן שיפור באינדיקאטורים לפעילות הכלכלית במשק, בעיקר על רקע השיפור בנתונים הגלובליים", הסביר פרופ' ליאו ליידרמן, הכלכלן ואסטרטג ראשי של בנק הפועלים ומי ששמו הוזכר כאחד המועמדים המובילים להחליף את סטנלי פישר כנגיד בנק ישראל.

לדברי כלכלני הבנק, "העלייה במדד מנהלי הרכש בארבעת החודשים האחרונים מהווה אינדיקציה חיובית, בעיקר כשאנו רואים שגם נתונים נוספים החלו להשתפר. נתוני סחר-חוץ לחודש פברואר, שמפרסמת הלמ"ס, הראו עלייה ביצוא התעשייתי, וחלק מהאינדיקטורים מראים גם על עלייה בצריכה הפרטית. תנאי הרקע בעולם השתפרו מעט וככל הנראה זה השפיע לחיוב על ההזמנות ליצוא", סיכמו בבנק הפועלים.