"רוצים להיות גאנגם סטייל": MoVVit מפיצה סרטונים ביעילות

MoVVit פיתחה כלי להפצה אוטומטית של סרטונים, כדי להקל על צבירת פופולריות ברשת ■ "מי שחושב שמספיק לעשות וידיאו, להעלות אותו לפייסבוק או לטוויטר ודרך כמה לייקים הוא יהפוך לוויראלי - טועה בגדול"

עולם הווידיאו האינטרנטי מאפשר לכל אחד להיות כוכב, גם אם ל-15 שניות בלבד. היום, האפשרות לזכות בוויראליות ובפופולריות נגישה מתמיד באמצעות העלאת קליפים או סרטונים לאתר כמו יו-טיוב, אך הדרך לשם אינה קצרה. מדי דקה מועלים ליו-טיוב סרטונים באורך כולל של 72 שעות. המשמעות היא שהיכולת להתבלט מעל כולם, נמוכה במיוחד.

זו הסיבה שהביאה את אורן ברקן, אחד מאבירי מוזיקת הטראנס של שנות ה-90, ואת אחיו אורן, DJ מצליח, להקים את חברת Startcut, ששינתה באחרונה את שמה ל-MoVVit. הרעיון לייצר מוצר שיעזור להפיץ סרטוני וידיאו באופן יעיל, עלה לאחר שהאחים פרשו מעולם התקליטנות, ועברו אל מאחורי הקלעים.

דרך ייצוג וקידום אמנים כמו סקאזי, אינפקדט משרום ואחרים, נכנסו השניים לעידן הדיגיטל, והפכו לחברה שמספקת תוכן מוזיקלי - בעיקר לחברות הסלולר. "התחלנו להעלות הרבה תכנים לאתרי וידיאו אבל ראינו שלקח הרבה זמן להעלות ליו-טיוב, dailymotion וכו'. להכניס את הכותרת, לבחור את הקטגוריה. אח"כ אתה צריך גם לדווח לספקים כמה צפיות היו וכמה תגובות", מספר ברקן.

כך, ב-2007 נולד הרעיון לייצר מוצר טכנולוגי שיאפשר פתרון אוטומטי להפצת סרטונים לאתרים באופן נרחב ולעקוב אחר ההצלחה שלהם. החברה גייסה כסף מאנג'ל פרטי והתכוננה לגיוס נוסף, אך המשבר הכלכלי ב-2008 הבריח את המשקיעים. בהמשך הצטרפה לחממת The Time של אילן שילוח, שגם מעורב בסבב הגיוס הנוכחי שהחברה עומדת להשלים, בהיקף של 3 מיליון דולר. לצדו של שילוח אמור להשקיע גם איש הפרסום אודי פרידן, לצד ניר טרלובסקי מ-The Time ו"מלך השלדים הבורסאיים", ירון ייני.

"כולם רוצים להיות גאנגם סטייל ולהיות מפורסמים דרך סרטונים ביו-טיוב", אומר ברקן, "אבל מי שחושב שמספיק לעשות וידיאו, להעלות אותו לפייסבוק או לטוויטר ודרך כמה לייקים הוא יהפוך לוויראלי - טועה בגדול. זה לא מספיק רק להעלות את הסרט שלך - בין אם מדובר במשהו פרטי ובין אם מדובר בהפקה מסחרית ביו-טיוב - צריך להביא לשם אנשים".

הזדמנות גם לתוכן משעמם

המוצר של MoVVit מאפשר להפיץ את סרטוני פרסומת של חברות או של אנשים פרטיים לא רק ביו-טיוב, שם התחרות עצומה, אלא גם בעוד כ-20 אתרים כמו flix בישראל, dailymotion הצרפתי ויעדים נוספים בהולנד, ברוסיה וכדומה. "באתרים הקטנים יותר קל להתבלט, אפילו אם התוכן שלך יחסית משעמם", מסביר ברקן.

רעיון ההפצה במקביל מאפשר לתת כותרת ותיאור אחד שייכלל בכל האתרים אבל הפתרון הטכנולוגי לא מסתכם רק בחסכון בזמן. החברה גם מציעה לוח בקרה וגרפים למעקב אחר צפיות, לייקים ותגובות, לצד יכולות לקדם את הסרטונים במנועי החיפוש. דוגמה להצלחה ניתן לראות בזו של סקאזי. "הוא הפך להיות פופולרי בסין בזכות הפלטפורמה שלנו, שהפיצה קליפים שלו באתרי וידיאו מקומיים. פתחנו לו שוק חדש להופעות".

- מה המודל הכלכלי?

עד לאחרונה איפשרה החברה התנסות חינמית בהפצה לחמישה אתרי וידיאו, אבל עם המיתוג של החברה מחדש כל ההפצה הפכה להיות בתשלום. שירותי פרימיום נוספים: אנליזה של ההפצה והבאת צופים ייעודיים.

- מה משמעות שם החברה?

הפרסומאי אודי פרידן, שנכנס כמשקיע לחברה, הביא להחלפת השם ל-MoVVit, מתוך מטרה לקשר את השם למה שהחברה עושה. זה גם Movie (סרט) וגם Move It - להזיז את הסרטון ברשת.