ישראל מטיילת: המוני ישראלים יצאו היום לחיק הטבע

מזג-האוויר אמנם שרבי, אבל זה לא מנע ממטיילים רבים לפקוד את הבניאס, תל דן והמג'רסה, כמו גם את גן לאומי אפק וגמלא

הקניידעלך ואולי מזג האוויר המעט שרבי מהווים אתגר לא קטן למטיילים, ובכל זאת אלפי ישראלים אמיצים כבר החלו לפקוד היום, החג הראשון של פסח, את אתרי הבילוי ושמורות הטבע.

ברשות הטבע והגנים מדווחים כבר בשלב זה על תנועה ערה של מטיילים, אבל יודעים לספר שהשיא עוד הרבה לפנינו. בימים הקרובים יצטרפו גם המטיילים הדתיים ושומרי המסורת ויצאו אל הטבע, וגם מזג האוויר צפוי רק להשתפר מכאן.

ובכל זאת, כבר עכשיו מורגשת תנועת מבקרים ערה באתרי המים הבניאס, תל-דן והמג'רסה. מטיילים רבים בחרו גם באתר גמלא, ובמרכז הארץ, בגן הלאומי אפק.

תוהים מה לעשות? הצעות להמשך השבוע

ברשות הטבע והגנים מציעים לוח פעילויות עשיר לימי החג, ללא תשלום נוסף, מעבר לזה שייגבה מכם תמורת הכניסה לשמורות.

בין היתר תוכלו למצוא פסטיבל קדמונים בנחל מערות, בו תוכלו להתנסות בחיים בתקופת האדם הקדמון, ליום אחד.

במצודה שבגן הלאומי ירקון תיערך בימים רביעי ושישי אולימפיאדה קדמוניאדה - אירוע ספורטיבי במסגרתו משפחות יתחרו זו בזו במגוון תחרויות בקריצה אל העבר.

בגן הלאומי עין חמד יתקיים פסטיבל "חמד של אבירים", בחוף פלמחים ובגן הלאומי אלכסנדר תוכלו להשתתף בתחרות פיסול ובגן לאומי ממשית תוכלו להתרשם מהשוק הנבטי.

ואם השמירה על איכות הסביבה חשובה לכם במיוחד - תוכלו להצטרף לאירוע "פקחים צעירים" בשמורת חוף הבונים - בה ילמדו הילדים על מורשת הארץ וכיצד להגן על הסביבה.

את הפרטים המלאים על האירועים המוצעים ושעות הפעילות תוכלו למצוא באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

נראה שגם האביב התחשב והגיע מוקדם השנה. היום, בחג הראשון, מזג האוויר יהיה שרבי ואביך. האביב צפוי לחזור במלוא הכוח בחול המועד - כמו בהזמנה.

מזג האוויר היום צפוי להיות שרבי ואביך. השרב צפוי להישבר בשעות הערב, וחול המועד ייפתח עם רוחות חזקות וצניחה בטמפרטורות. במקביל, גל אובך יחצה את אזורנו ובדרום ייתכנו סופות חול מקומיות.

בחול המועד המצב יהיה שונה והפכפך הרבה פחות. ביום רביעי יהיה קריר, עם סיכוי לגשם מקומי קל, שלא אמור לקלקל תוכניות. ובכל זאת, אם אתם מתכננים לצאת לפיקניק או לטייל, כדאי לעשות זאת בימים חמישי-שבת, בהם הטמפ' יעלו בהדרגה ויהיה אביבי ונוח לכל פעילות.