יאיר לפיד על משל ריקי כהן: "לא מבין על מה הכעס"

שר האוצר יאיר לפיד מתייחס היום לסערה שעורר הסטטוס שהעלה לפייסבוק אודות משפחת מעמד הביניים מחדרה ■ "אני לא מבין את הכעס", כתב בפייסבוק בתגובה לגולשת זועמת. "בלי מעמד ביניים חזק לא נוכל לעזור לחלשים"

פחות משבוע לאחר שדבריו על "ריקי כהן מחדרה" גרמו לסערה ברשת החברתית, מתייחס היום (ו') יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לראשונה לדברים. כצפוי הוא עושה זאת בפייסבוק, בתגובה לגולשת שזעמה על האמפתיה שהציג לפיד כלפי מי שמרוויחים שכר של כ-20,000 אלף שקלים לחודש.

"לא הבנתי על מה הכעס", כתב לפיד לגולשת שמייצגת במידה רבה חלק ניכר מהביקורת הרבה שהוטחה כלפי אותו פוסט בפייסבוק. "השכר הממוצע במשק הוא 9,509 שקל. עשרים אלף שקל ברוטו לזוג זה בערך השכר הממוצע".

שר האוצר הבהיר בדבריו כי הסכומים ששלף בסטטוס הראשון ומעורר המחלוקת התייחסו למשכורת הברוטו של משפחת כהן הדימיונית. "בנטו נשאר לריקי ובעלה בערך 14,000 ואם הם משלמים משכנתא ומגדלים שלושה ילדים אז גם להם לא קל", הסביר לפיד.

אני מסכים שיש אנשים שקשה להם הרבה יותר, אבל בלי מעמד ביניים חזק שמשלם מיסים, איך נעזור לחלשים? מאיזה כסף?", תהה לפיד וזכה לתגובות נוספות של גולשים שהטיחו בו כי הוא אינו דואג לשכבות הנמוכות יותר.

הפוסט שעורר את הסערה: "התפקיד שלנו - לעזור לגברת כהן שמרוויחה 20 אלף בחודש"

"אני רוצה שנדבר על גברת כהן", נפתח הפוסט של לפיד שחולל את הסערה. הפרסום, שתיאר את פנייתו של לפיד לבכירי האוצר מתאר את מצבה של ריקי כהן מחדרה - "מורה בת 37 בבית ספר תיכון. בעלה עובד בחברת היי-טק והם מרוויחים ביחד קצת יותר מעשרים אלף שקל בחודש".

"אנחנו יושבים פה יום אחרי יום ומדברים על איזון התקציב, אבל התפקיד שלנו הוא לא לאזן גיליונות אקסל, אלא לעזור לגברת כהן", פנה לפיד לבכירי משרדו. לפיד בחר בגברת כהן מחדרה כדמות מייצגת של מעמד הביניים בישראל. לדבריו: "יש להם דירה והם נוסעים פעם בשנתיים לחו"ל, אבל אין להם שום סיכוי לקנות בעתיד דירה לאחד משלושת הילדים שלהם".

"מעמד הביניים מורכב מאנשים שקמים בבוקר, עובדים קשה, משלמים מיסים, אינם שייכים לשום סקטור אבל מחזיקים על גבם את הכלכלה הישראלית", אמר. לפיד ביקש לדבריו מאנשי המשרד לקיים ישיבה מיוחדת "על גברת כהן", שבה "כל אחד מאיתנו יציע איך אנחנו יכולים לעזור לה", כתב שר האוצר הנכנס - וקומם עליו רבים במערכת הפוליטית.