מצנע: מינוי לפיד לשר האוצר - כמו המינוי של פרץ לשר הביטחון

הח"כ מ"התנועה" יצא נגד מינוי יו"ר "יש עתיד" לתפקיד שר האוצר ■ באירוע "שבתרבות" בחולון אמר כי "המינוי של לפיד חסר הניסיון לתפקיד הוא הימור"

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ עמרם מצנע (התנועה) פתח היום חזית חדשה מול שר האוצר לפיד, ואפילו מול כמה גורמים ממפלגתו. במהלך אירוע שבתרבות שנערך בחולון אמר מצנע כי מינויו של לפיד לתפקיד הוא "הימור, כשם שהיה זה חוסר אחריות למנות את ח"כ עמיר פרץ מהעבודה לתפקיד שר הביטחון".

במהלך האירוע שהתקיים בנוכחות קהל רב, טען מצנע כי ללפיד חסר הניסיון הדרוש בכדי למלא תפקיד זה. "לא יכול להיות מצב ששר מגיע לתפקידי ביצוע בלי שניהל בחייו כלום", אמר מצנע, שאף ציין כי לצד לפיד מכהנים בממשלה החדשה שרים רבים שבעברם לא היו שותפים בקבלת החלטות קשות.

כשנשאל מצנע אם נתניהו שגה בעת מינויו של לפיד לתפקיד, ענה הח"כ כי המינויים אינם מתבצעים בהכרח על פי כישוריהם של המועמדים. "מינוי פרץ למשל, היה חוסר אחריות למנות אותו לשר הביטחון וגם לשים איש חיל אוויר בראש הצבא (רא"ל במיל' דן חלוץ שכיהן אז כרמטכ"ל). באותו אופן, יאיר לפיד כשר אוצר זה הימור".

"לוותר על הקיצוץ הרוחבי"

מצנע התייחס גם לתכנית הקיצוצים שאותה יאלץ להביא שר האוצר לפיד לאישור הממשלה וטען כי על אף הציפיות שלפיד יביא "פוליטיקה חדשה שלא תפגע באוכלוסיות החלשות, יש לוותר על קיצוץ רוחבי ולעבור לקיצוץ פרוגרסיבי. "יש לי שלושה ילדים ושבעה נכדים שיכולים ברוך השם להרשות לעצמם גם בלי קצבת הילדים, כך שיש כאלה שמרוויחים טוב ולא חייבים לקבל קצבת ילדים, כך גם לגבי קרן השתלמות".

מצנע נשאל לגבי תחושותיו לאחר שלא מונה לתפקיד שר בממשלה החדשה והשיב: "אכן היתה הבטחה מלבני ואכן היתה אכזבה. כנראה זו דרכה של פוליטיקה, אבל הציבור מצפה מאיתנו שנפסיק להגיד אכלו לי שתו לי, שנפסיק לקטר ובמקום זה לקפל שרוולים ולהמשיך לעבוד. אני רואה בוועדת החינוך לא פרס ניחומים אלא אתגר גדול".