לא רק בישראל: שביתות תעופה גם בגרמניה ובהונג-קונג

לופטהנזה ביטלה היום 1,755 טיסות, והיא תבצע רק כ-20 מ-1,650 הטיסות המתוכננות באירופה, ו-12 מ-70 הטיסות ארוכות-הטווח

חברת התעופה השנייה בגודלה באירופה, לופטהנזה, הפסיקה כמעט את כל שירותיה למשך יום שלם, לאחר ששביתת עובדיה בדרישה להעלאת שכר שיתקה את פעילותה.

החברה ביטלה היום (ב') סך של 1,755 טיסות, והיא תבצע רק כ-20 מ-1,650 הטיסות המתוכננות באירופה, ו-12 מ-70 הטיסות ארוכות הטווח.

בלופטהנזה ציינו כי החברה אינה יכולה עדיין לכמת את ההשלכות הפיננסיות של השביתה, מכיוון שעליה לוודא כמה נוסעים יזמינו מחדש כרטיסים לטיסות, כמה נוסעים יבטלו את הזמנותיהם ובכמה נוסעים מקורקעים יהיה צורך לטפל. "ההשלכות עצומות. מדובר בהרבה יותר משביתת אזהרה, אמרה דוברת לופטהנזה, קלודיה לנג.

שביתת המחאה נערכת בעוד לופטהנזה עושה מאמצים לבצע את תוכנית ההתייעלות השאפתנית ביותר בתולדותיה, זאת כדי לגייס את ההון הדרוש לחידוש צי המטוסים המזדקן שלה. זהו השיבוש הגדול ביותר בתעבורה האווירית בגרמניה מאז אפריל 2010, החודש שבו גרמה התפרצות הר הגעש בפינלנד לביטולן של 100 אלף טיסות ברחבי אירופה במשך שישה ימים.

לופטהנזה מבקשת לצמצם את העלויות ולהגדיל את המכירות כדי להעלות את הרווח התפעולי לשיא של 2.3 מיליארד אירו (3 מיליארד דולר) ב-2015, במסגרת תוכנית שכוללת גם את פיטוריהם של 3,500 עובדים. במקביל, איגוד העובדים Ver.di, המייצג כ-33 אלף עובדי לופטהנזה, כולל עובדי הסעדה, מטען ותחזוקה, דורש העלאת שכר של 5.2%. כמו כן, דורש האיגוד את ביטול פיטורי העובדים המתכוננים במסגרת תוכנית ההתייעלות.

דורשים העלאת שכר של 23%

בתוך כך, עובדי חברת הונג קונג אינטרנשיונל טרמינלס שבבעלות לי קה-שינג, אחת מהחברות הפועלות בנמל הים של הונג קונג, פרסמו היום מודעות בעיתונות בניסיון לזכות בתמיכת הציבור בשביתה בה פתחו לפני קרוב לארבעה שבועות בדרישה להעלאת שכר.

העובדים התבשרו כי הם עלולים לאבד את מקום עבודתם לאחר שגלובל סטיבדורינג סרוויסס, אחת מחברות הקבלן המעסיקות אותם, החליטה ב-19 באפריל לשים קץ לפעילותה בשל אי-יכולתה להיענות לדרישות השכר של העובדים. למעלה מ-50 מעובדי הנמל ובני משפחותיהם הפגינו אתמול (א') מול אחוזתו המפוארת של קה-שינג, על פי דיווח וון וויי פו.

בחברה טענו כי לעובדי הקבלן הוצעה העלאת שכר של 7%, בעוד שהם דרשו העלאה של 23%. "העלאת השכר תיפגע בתעשיות אחרות ותגרום להונג קונג נזק שאינו ניתן לתיקון", נטען במודעה שפרסמה החברה בעיתון סאות' צ'יינה מורנינג פוסט. מנגד טוענים באיגוד עובדי המספנות של הונג קונג, כי העובדים דורשים את העלאת השכר כדי לקזז את האינפלציה ב-18 השנים האחרונות, "העובדים מקבלים כיום פחות ממה שהרוויחו ב-1995", לדברי האיגוד.