שריפת ענק בשפלה; תושבי כפר אוריה פונו - וחזרו לבתיהם

(עדכון) - הרוחות היבשות וגל החום ממשיכים להצית שריפות: באישון לילה פרצה שריפת יער וחורש טבעי בשפלה ■ הרוחות ליבו במהירות את האש שהתקרבה לבתי הישוב כפר אוריה, ומפקד כוחות הכיבוי החליט לפנות את התושבים ■ צוותי הכיבוי הצליחו להשיג שליטה באש בשעות הבוקר המוקדמות

הישוב כפר אוריה שבשפלת יהודה פונה מתושביו לאחר ששריפת יער יצאה משליטה והלהבות איימו על בתי התושבים. צוותי כיבוי רבים שהוזעקו למקום הצליחו להשיג שליטה באש רק בשעות הבוקר המוקדמות.

גל השריפות שפקד את ישראל אתמול ממשיך אל תוך הלילה. באישון לילה פרצה שריפה ביער בשפלת יהודה, בין היישובים צרעה וכפר אוריה. הרוחות המזרחיות היבשות ליבו את האש, והלהבות החלו להתקרב לבתי הישוב כפר אוריה.

סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר מפקד מחוז שפלה בנציבות כיבוי אש טפסר בכיר אלי פרץ החליט לפנות את הישוב כאמצעי ביטחון. 14 צוותי כיבוי מאזור השפלה, בית שמש ורחובות הגיעו לזירת השריפה והם נלחמים באש.

מוקדם יותר בלילה פרצה שריפת חורש גדולה בדרום העיר מודיעין . צוותי כיבוי גדולים מנעו מהשריפה להגיע לשכונות מגורים, למרות שהלהבות הגיעו רק מאות מטרים מהבתים. הרוחות היבשות הקשו על הכבאים להתמודד עם האש, אך בסופו של דבר הושגה שליטה ולא היו נפגעים באירוע.

גל החום הכבד שפוקד את ישראל גרם אתמול לשורה של שריפות ברחבי הארץ. יותר מ-20 צוותי כיבוי מאזור המרכז, ירושלים וגוש דן הוזעקו אמש לאזור התעשייה "אפק" בראש העין, שם פרצה שריפה גדולה מאוד במתחם למכירת חלקי חילוף בן שלוש קומות לא היו נפגעים באירוע, אך קיים חשש שהמבנה יקרוס.

שריפות פרצו גם בשני מוקדים ליד הכנרת, האחד בשטח פתוח בין היישובים כרכום ואלמגור והשני באזור היישוב יבנאל. בעקבות השריפה שפרצה ביישוב אלמגור הסמוך לכנרת פונו שישה בתים מיושביהם, כאמצעי זהירות, אך מאוחר יותר הורשו התושבים לשוב לבתים. ארבעה מטוסי כיבוי הוזנקו לאזור בניסיון להשתלט על הלהבות.

במרכז הארץ פרצה שריפה באזור יער בן שמן. שני תיירים שנקלעו למקום נפגעו קל משאיפת עשן ופונו לקבלת טיפול בבית החולים על ידי צוותים של מגן דוד אדום. בשוהם פרצה שריפה סמוך למפעל של חברת "טבע", צוותי כיבוי השתלטו על האש בעזרת ניידות מתחנת פתח תקווה.

באזור ראשון לציון דווח על דליקה שפרצה סמוך לפארק השעשועים "סופרלנד", כאשר מחסן של אחת המסעדות בסביבה החל לעלות באש. צוותים של תחנת הכיבוי בראשון לציון שהגיעו למקום כיבו את האש במהירות. כמו כן דווח על שריפה גדולה שפרצה סמוך לרפתות המכון הוולקני.